Mogen producten die verboden zijn voor de verkoop in de EU, nog wel geproduceerd worden in de EU?

Dus dat men in de EU smaakjessigaretten verbiedt, maar dat de productie door mag gaan, en verkocht wordt buiten de EU (afgezien dat dat kostentechnisch waarschijnlijk kolder is)?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
tinus1969
7 jaar geleden
Volgens mij is daar geen universeel antwoord op. , maar hangt dat sterk af van wat er precies verboden is en waarom.

Antwoorden (1)

Ja

Er is namelijk geen verbod op productie maar verkoop.

Daarnaast is het afhankelijk van wat de verordening exact voorschrijft, het is namelijk mogelijk dat er enkel een verbod is van verkoop van deze sigaretten binnen de EU en kan het voor een producent toch aantrekkelijk zijn om deze sigaretten te produceren voor de landen buiten de EU omdat in het fabriek een overcapaciteit is.