Mogen mensen en kentekens in video's zonder toestemming?

Stel je wil een gopro 3 (video camera) op de auto plaatsen. Deze zal ongetwijfeld mensen en kentekenplaten gaan vastleggen.
Mag dit of zijn hier regels voor?

Waar moet/kan ik nog meer rekening mee houden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K

Antwoorden (2)

Op de openbare weg mag je gewoon vrij filmen/ video's maken. Maakt dus niet uit of er mensen of kentekens herkenbaar in beeld komen.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En als ik die beelden daarna op youtube zet?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee dat mag niet zonder toestemming van de persoon of eigenaar van de auto. Kijk maar eens naar wegmisbruikers bijvoorbeeld,ook hier wordt na de opnamen toestemming gevraagd aan de gefilmden of zij herkenbaar in beeld willen komen.
Het filmen op zich is geen probleem, alleen wat je er naderhand mee gaat doen kan wellicht regels schenden.
Als je zòn systeem alleen gebruikt als bewijsmateriaal om de misstanden van de tegenpartij aan de kaak te stellen, Zal dit geen probleem zijn.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En als ik die beelden daarna op Youtube zet? Dus gewoon voor 'plezier' leuke beelden maken van waar ik rijd?
Wat mag er dan precies niet? En wat voor gevolgen heeft dat?
Frimu2
10 jaar geleden
(je mag zelf geen overtredingen op de weg maken) op die manier kan het wel tegen je werken. Het gevolg zonder overtredingen is dat alleen jij het interressant vind.