Krijg je een uitkering tijdens vermissing?

Hallo allen,

Stel je voor dat een persoon vermist is, ook aangegeven bij politie e.d.
Wat gebeurt er dan met de uitkering oid van deze persoon? Gaat deze uitkering dan gewoon door of wordt deze stopgezet?
En hoe zit dat met kinderen die vermist zijn en de kinderbijslag?

Groetjes

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Een vermist persoon is nog gewoon levend en zal dan ook gewoon zijn uitkering behouden.

De kinderbijslag gaat naar de ouder bij wie de kinderen als inwonend zijn geschreven, deze blijft ook gewoon doorlopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een vermist persoon krijgt al vrij snel geen loon meer (of je moet een aardige werkgever hebben) dus ik vraag me af hoelang de uitkering door gaat. Een WW kan nooit lang zijn omdat je niet voldoet aan de sollicitatieplicht bijv.
Ik zeg nee, de vermiste is immers niet beschikbaar om te werken op dat moment