Wat zijn de kosten als je als vereniging je naam wil laten veranderen?

Deze vereniging heeft een naam die meer bij de sixties past en wil nu toch graag het nieuwe millennium in... Wat gaat dat grapje kosten, want het zal bij de notaris gewijzigd moeten worden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
5.2K

Het beste antwoord

Daar is geen vast bedrag voor want de tarieven bij een notaris zijn tegenwoordig onderhandelbaar.

Voor een statutenwijziging beginnen de tarieven vanaf zo'n euro 300.- (een naamswijziging is ook een statutaire wijziging.) Meestal zal ook de ledenvergadering al akkoord moeten zijn gegaan met de naamswijziging en zal dat besluit genotuleerd moeten zijn.

Denk verder nog aan de kosten voor de inschrijving bij de Kamer van Koophandel, het drukwerk, enz.
Computoon
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De KVK daar betaal je tegenwoordig gelukkig niks meer voor, maar verder is het inderdaad een dure grap...

Andere antwoorden (1)

Je zult bij een notaris moeten vragen wat het kost om een statutenwijziging vast te leggen in een notariele akte...maar dan ben je er nog niet je hebt ook nog te maken met de kamer van koophandel en denk ook eens aan de website ,clubgebouw ,vlaggen en andere zaken waar de naam van de vereniging op staan
Bij een stichting kan de naamswijziging besloten worden door het bestuur en bij een vereniging kun je hierover stemmen in de algemene ledenvergadering .
Al met al zal het wijzigen bij de notaris zo rond de 500 euro liggen en meestal zijn de wijzigingen bij de kvk daarbij inbegrepen(even googlen naar goedkope notarissen in de buurt en een offerte aanvragen) ,maar zie de bijkomende kosten niet over het hoofd deze kunnen behoorlijk oplopen
Succes ,ben overigens wel benieuwd naar deze sixties naam .....misschien klinkt het wel niet zo erg als jezelf denkt

Toegevoegd na 6 minuten:
kijk eens op www.bv4u.nl deze zijn relatief goedkoop en je kunt altijd vrijblijvend contact opnemen