Moet ik als particuliere verkoper geld terug geven aan de koper als deze het artikel niet meer wil?

Ik heb een android telefoon verkocht met een custom rom. Voordat ik de telefoon heb verkocht heb ik aangegeven dat en een custom rom op de telefoon geïnstalleerd staat. De koper is akkoord gegaan om de telefoon te kopen en na ontvangst van de telefoon geeft ze na 1 week aan dat ze er niet veel van snapt. Nu eist ze haar geld terug en wil ze de telefoon terug sturen.

Ben ik verplicht om dit te accepteren of had mevrouw beter moeten weten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee, dat geldt niet als jij niet handeld namens een bedrijf. Zie 7:46a sub c overeenkomst op afstand tot het verrichten van diensten: de tot het verrichten van diensten strekkende overeenkomst op afstand tussen een dienstverlener die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf; Toegevoegd na 33 seconden: BW (burgerlijk wetboek) uiteraard Toegevoegd na 33 minuten: Mevrouw had dus beter moeten weten jij hoeft geen retour te accepteren. Immers, jij handelt niet in naam van een bedrijf of beroep.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100