Wat is de bewaar termijn van gemaakte toetsen op het MBO?

Ik heb in het schooljaar 2008/2009 een "speciale" route gevolgd binnen het mbo, soort van BBL maar dan op niveau 4, een 3 jarige opleiding met 2 schooldagen en 3 stage dagen. Uiteindelijk ben ik op 0,2 punt gezakt. Ik heb destijds mijn leraar gevraagd of ik misschien een aantal toetsen mocht inzien, (second opinion, er hing namelijk o.a. ontslag vanaf) maar hij verklaarde mij dat hij géén enkele toets meer had (scheikunde, wiskunde & microbiologie totaal iets van 15 toetsen ofzo).
Ik doe nu nog steeds dezelfde opleiding, zelfde school, allen nu niveau 3. Binnenkort moet ik bewijs materiaal aanleveren dat ik bepaalde vakken al met voldoende heb afgerond (o.a. warmteleer). Maar hoe moet ik dat bewijs aanleveren als ik géén rapporten, cijferlijsten of toetsen kan overleggen?!

Alvast bedankt voor de hulp!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Ik weet niet precies hoe lang, maar ze moeten de toetsen in iedergeval redelijk lang bewaren! Examens voor de middelbare school schijnen ze zo lang te moeten bewaren dat als je met pensioen bent dat ze dan nog streeds op je school liggen.