Als je met de auto de grens overgaat en de deuren blijven dicht, in welk land ben je dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom werkt dit dan anders bij vliegtuigen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je reactie moet je als je toevoeging van je vraag plaatsen.
ItisILeClerc
11 jaar geleden
hoe werkt dit bij vliegtuigen?

Antwoorden (1)

In het land waar je net naar binnen bent gereden natuurlijk...

Toegevoegd na 4 minuten:
Je neemt weliswaar de lucht van het andere land mee, maar de lucht gaat ook buiten de auto immers vrijelijk over de grens. Dat heeft niets te maken met het land waarin je je bevindt. Je bevindt je binnen de landsgrenzen van het land waar je bent binnengereden.
Zou ook een mooie boel worden... stel, je rijdt een land binnen waar de maximumsnelheid 100 km per uur is, ipv 120 of 130 km per uur. Je zou dan 130 km per uur mogen blijven rijden, zolang je je deur maar niet open doet....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het werkt dus niet zoals met vliegtuigen, dat als de deuren dichtblijven maar je wel bent geland je. Nog steeds in het land van vertrek bent?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is ook helemaal niet zo gast, hoe kom je daarbij?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is zeker zo het wordt ook in strafzaken gebruikt om verdachten te vervoeren http://books.google.nl/books?id=me3O6e2bYBMC&pg=PA147&lpg=PA147&dq=grond+gebied+vliegtuig&source=bl&ots=vbcuaRyS2y&sig=ZP7DNY_sec9iNAFc1mXfu77Q1QE&hl=nl&sa=X&ei=VV1VUd6FMeXB0gXW-4DAAg&ved=0CD0Q6AEwAw#v=onepage&q=grond%20gebied%20vliegtuig&f=false
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bent helemaal niet in het land van vertrek. Dat wordt nergens gezegd. Je bent in het Belgisch luchtruim, echter juridisch wordt het soms anders behandeld. Dit om zo te voorkomen dat iemand die van NL-FR vliegt niet in Belgie berecht moet worden voor een misdaad die niet eens op de grond gepleegd is. Met auto's werkt dit natuurlijk anders, vooral omdat je dan met overtredingen te maken hebt die nadelig zijn voor Belgen, zoals te hard of gevaarlijk rijden. Ook lees ik nergens iets over het openen van deuren, maar over landen. Als je de grens overrijdt landt je natuurlijk direct op de Belgische weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, je BENT niet in het land van vertrek maar juridisch wordt je zo berecht, België heeft geen zin om geld te besteden aan moordenaars die hun moord pleegden op 13 km boven Antwerpen.