is het negeren van pijn en angst bij een ( jong)kind mishandeling/verwaarlozing ?

11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat meer uitleg over de situatie. Wat is pijn en angst?
Iemand95
11 jaar geleden
Pijn: buikpijn, hoofdpijn, ziek voelen/zijn
Angst: verlaten worden, dood (gaan)
Iemand95
11 jaar geleden
Angst ook zoals een erge ziekte krijgen en bang zijn om vanalles/ de kleinste dingen dood te gaan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor ouders is het moeilijk om hier mee om te gaan. De een zal hulp zoeken en de ander denkt gaat wel over als we het negeren. Kan je van mishandeling spreken. Nee denk het niet. De meeste ouders hebben het beste met hun kind voor. Om iemand dan te veroordelen over de keus die zij maken is best zwaar. Je kunt hun helpen door gesprekken te voeren met de ouders en je hulp aan te bieden. Aan de andere kant je weet niet wat ze al ondernemen of waar ze wakker van liggen. Je kan ze in ieder geval niet helpen door stelling in te nemen dat ze het verkeerd doen. Je weet niet wat jij als moeder zou doen als je kind dit soort fobieen heeft. Praat en bied je hulp aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En hoe oud is dat kind?
Iemand95
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
signalen van pijn en angst negeren is niet slim..uiteindelijk zal het kind dus niet leren hoe om te gaan daarmee, en zal uiteindelijk leren: ik mag geen pijn hebben en mag geen angst hebben; of blijft angsten houden.

Het beste antwoord

Niet altijd en voor 100%. Soms moet je er door heen. Je kunt een kind geen vaccinatie onthouden omdat het bang is voor de pijn en de angst maar in het algemeen is het kindermishandeling/verwaarlozing. Die twee liggen dicht bij elkaar en er is geen precieze lijst op te geven van wat er precies onder valt. Lees hier, er staat ook een signaaltest bij: http://www.vooreenveiligthuis.nl/kindermishandeling/signalen