Kan hij gerechtskosten op mij verhalen?

Hallo, ik kreeg onlangs een rekening met een boete en gerechtskosten. Er zou een rechtszaak zijn geweest en daar moet ik aan meebetalen omdat het over auteursrecht ging op een forum. De beheerde en moderators wilden de foto's niet verwijderen, ook mijn krantenfoto van 2006 niet en daardoor is er een rechtszaak gekomen in 2011 a 2012. Ikzelf ben nooit op de hoogte gesteld van dit conflict en ook niet van de rechtszaak. Kan iemand rechtszaak kosten op mij verhalen zonder dat ik er iets van af wist?? Moet ik daar dan niet officieel voor op de hoogte te zijn gesteld?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Het Openbaar Ministerie beslist of en wanneer uw zaak voor de rechter komt. U ontvangt van het Openbaar Ministerie een dagvaarding.
U kunt een dagvaarding op het politiebureau of in de gevangenis krijgen maar u kunt ook thuis per post een dagvaarding ontvangen.
Op de dagvaarding staat precies wanneer, waar en hoe laat u bij de rechtbank moet komen. Ook staat in juridische bewoordingen uitgelegd waarvan u precies wordt verdacht.
Op iedere dagvaarding staat een zaaknummer (ook wel parketnummer genoemd). Vermeld dit nummer als u bijvoorbeeld een brief schrijft naar de rechtbank. Houd het nummer bij de hand als u belt met de rechtbank over uw zaak.

Als je zeker weet dat je dit niet hebt gehad, neem dan een advocaat in de arm en maak bezwaar, meestal moet dat binnen 6 weken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bel jurofoon eens of zij weten wat je moet doen. www.jurofoon.nl/