Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Garantievraag (teveel tekens, zie onderstaand)?

Stel je hebt een tas uit de nieuwe collectie van 2009. De ritsen, waar 2 jaar garantie op zit, gaan stuk maar je hebt geen bonnetje meer. Het is duidelijk dat de tas uit de nieuwe collectie is en dus nog lang geen 2 jaar oud is. Moet de winkel de tas evengoed terugnemen/repareren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
522

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In principe moet je altijd de aankoopbon bewaren gedurende je garantieperiode. Mocht je die toch kwijt zijn, zou je eventueel een bankafschrift van de pinbetaling als bewijs kunnen aantonen. Als je contant hebt betaald en je dus geen aankoopbewijs hebt, zou ik naar de winkel gaan en ze aanspreken op hun coulanceregeling. Hopelijk is de winkel zo klantgericht dat ze het voor je willen repareren. Good luck!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee dat hoeft niet, ze moeten bewijs hebben dat je die tas bij hen gekocht hebt en dat heb je niet, dus helaas... Ze mogen dat weigeren, erg coulant zijn ze als ze je toch helpen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding