Kan ik gewoon vissen verkopen?

We hebben thuis vissen in een aquarium. Die vissen hebben kinderen gekeren en nu weten we niet wat we met zo veel vissen moeten doen. Ik dacht aan verkopen via internet. Maar mach dat wel zo maar? Of moet je daarvoor een bepaalde leeftijd behaald hebben, een speciaal toestemming er voor krijgen...? Hoe zit dat nu eigenlijk?

Toegevoegd na 57 seconden:
Ik zie nu dat ik mach heb geschreven in plaats van mag...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
6.5K

Het beste antwoord

Je kan de vissen gewoon verkopen via internet (Marktplaats bijvoorbeeld), daar is geen vergunning, toestemming of bepaalde leeftijd voor nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, je kunt ze ook inleveren bij de dierenwinkel, in ruil voor een pot voer bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een zichzelf respecterende zaak neemt ze niet aan. Wie weet welke ziektes je mee neemt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, gedeeltelijk. Er zijn drie mogelijkheden:
1. Een aquariumspeciaalzaak neemt geen vissen aan.
2. Een aquariumspeciaalzaak neemt alleen vissen van bepaalde soorten aan (andere soorten niet) omdat deze vissen er om bekend staan dat ze uiterst zelden ziektes dragen.
3. Een aquariumspeciaalzaak neemt alle vissen aan in een quarantaine-aquarium. Mogelijk nemen aquariumspeciaalzaken wel pas vissen aan vanaf een bepaalde grootte omdat ze anders mogelijk problemen krijgen met kleine jonge visjes die in het filtersysteem verdwijnen. Als je geen aquariumwinkel of particulier vind die je visjes wil google dan eens op vissenopvang.
j5m
11 jaar geleden
waarom zet je niet een advertentie bij de plaatselijke supermarkt.
succes ermee.

Andere antwoorden (1)

ja dat mag maar ze mogen pas verkocht worden als ze 1 jaar oud zijn