Mag je als je 16 bent in belgie onklaarbare wapens kopen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
onklaar gemaakte wapens bedoel je
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neen, ook al ben je 18,20,30 40 en meer jaar ...onklaarbare wapens bestaan niet , en zouden ze bestaan door ze onbruikbaar te maken dan nog niet kan je ze kopen zonder een persoonlijk onderzoek van de koper en dat is zeer ernstig dat onderzoek . ik vindt zulke vraag uiterst ongepast de vraagsteller moet men uitsluiten .

Het beste antwoord

Dat mag vanaf 18 jaar. Let op, dat wil niet zeggen dat je ze in NL voorhanden mag hebben. Als ze te veel op een modern vuurwapen lijken en dus geschikt zijn voor bedreiging zijn ze in NL verboden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geachte heer Mendelson ik WAS een verzamelaar van diverse LUCHTDRUKWAPENS en was dan ook in het bezit van diverse luchtbuksen en pistolen . Nu mag IEDEREEN van 18 jaar en ouder een LUCHTDRUK wapen vrij aanschaffen , maar omdat ik in het bezit was van 5 luchtbuksen (oa Diana mod.35 , Gamo G1200 , Haenel 4.4mm maar ook pistolen Diana 4,5mm . Deze wapens had ik DECORATIEF aan de muur hangen maar omdat er iemand een foto ervan genomen had en deze op zijn hyves pagina had geplaats kreeg ik dus het ARRESTATIE TEAM op bezoek !! weg een ZEER UITGEBREIDE verzameling van meer dan 35 jaar oud !!!
Hier zat ook een KLAPPERTJES PISTOOL TUSSEN VAN HET ZOONTJE (5)VAN EEN KENNISJE VAN ME
Nu werd ik door dit akkefietje ook weer wat wijzer want........... IEDEREEN MAG 1 BUKS BEZITTEN maar omdat ik er 2 of meerdere in bezit had moest ik eigenlijk een VERZAMELAARVERGUNNING hiervoor bezitten !! Ja door schade en schande wijzer geworden zeg maar !!! O ja Ik heb er ook voor naar de RECHTBANK gemogen ..... Hoorde de strafeis van 75 dagen zitten of 150 uur werkstraf Uitspraak rechter was 100 uur werkstraf waarvan 30 uur voorwaardelijk
( dit omdat ze echt inzag dat ik geen bedreiging voor maatschappij was , maar toch gestraft diende te worden ) Lang verhaal geworden maar na waarheid opgeschreven 1 ding begrijp ik nog steeds niet want alle buksen( op 1 na ! ) zijn in beslag genomen en vernietigd in de shredder Maar als je in Amsterdam gaat kijken en ik noem een OPENBARE plaats op nl Headshop The Old Man , en je gaat daar de trap op naar boven dan hangt daar een VRACHT van luchtwapens die gewoon verkocht mogen worden duidelijk zichtbaar voor iedereen !!! Omdat ik een Taxichauffeur was raakte ik door bovenstaand akkefietje ook mijn BEWIJS VAN ONBESPROKEN GEDRAG kwijt voor de komende 10 jaar en heb dus ook nog eens het werk wat ik het liefste deed kwijtgeraakt en allemaal omdat er een KNURFT een foto op HYVES moest plaatsen omdat dat best wel STOER was !!!! Vriendelijk Gegroet uit Brabant