Wat gebeurt er als ik in de berm langs de weg aan de overkant van mijn huis struiken neerzet?

Die berm is natuurlijk niet van mij, dus ik begrijp dat het officieel niet mag.

Maar is het iets waar je voor beboet kan worden?

Ik woon in het buitengebied en er zal géén twijfel over bestaan wiens uitzicht er in dit geval op vooruit gaat..

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

En waarom zou je dat doen zonder even overleg te plegen met de gemeente? Die berm is niet van jou, dat is duidelijk. Dus die wordt door iemand anders onderhouden. Dan komen ze een of twee keer per jaar toch met zo'n grote machine, om de hele boel plat te maaien? Dus ook jouw struiken! Er kunnen redenen zijn waarom die berm verder niet begroeid is. Dat weet men bij de gemeente. Het zou ook kunnen dat men heel erg blij is als iemand daar struiken neer zet. Dat weet men bij de gemeente. Beboet zul je niet zo snel worden als niemand weet dat jij die struiken geplaatst hebt en jij dat blijft ontkennen. Maar ze kunnen natuurlijk wel zo maar verwijderd worden.

Je kan alleen worden beboet als je op heterdaad wordt betrapt of als er mensen kunnen getuigen die jou hebben gezien die struiken te plaatsen. Als je het planten op een zondagochtend om 4 uur doet, loop je weinig snapkans. In het ergste geval komt de Plantsoenendienst die struiken weer weghalen als er mensen erover geklaagd hebben... That's all!

Even een klein lijstje. Als de wegbeheerder kan bewijzen dat de struiken uw eigendom zijn kunt u aansprakelijk worden gesteld voor de volgende kosten: Het verwijderen van de struiken. Het herstellen van de berm. Indien er schade ontstaat aan een voertuig dat gebruik maakt van de berm de geleden schade die veroorzaakt is door de struiken en plantgaten. Verder kan de gemeente aangifte doen van diefstal van gronden daar u door uw handelen doet als of de berm uw eigendom is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100