Stoppen met schietsport wat te doen met vuurwapen?

Als je je lidmaatschap beëindigd bij een schietvereniging, moet je de pistool dan verkopen of mag je de pistool houden?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
5.2K

Antwoorden (3)

Als je geen lid meer bent van een schietvereniging, komt je wapenvergunning te vervallen. Je bent dan illegaal in bezit van een wapen (wat je overigens legaal gekocht hebt). Je kunt het via de vereniging proberen te verkopen, of er afstand van doen via justitie........
jc54
11 jaar geleden
Je kunt je wapen gewoon laten ophalen door de politie. Zou hem niet zelf wegbrengen straks denken ze iets anders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt opnieuw een vergunning aanvragen als je dit wapen wilt houden.
Op deze site (bron) lees je (ook bij veelgestelde vragen) de voorwaarden om dit te mogen, en voor welke redenen je een vergunning kan aanvragen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je moet dus wel een nieuwe vergunning aanvragen. Als je dit niet doet (kun je ook in de bron lezen) kun je je wapen bij het politiebureau inleveren.