Wanneer valt iets onder openbaar dronkenschap?

Stel, ik ben in de kroeg en heb veel te veel op. Dan ga ik lopend naar huis. Valt dit onder openbaar dronkenschap? Of moet je verplicht met de auto naar huis, of mag je gewoon niet dronken zijn?

Hoe liggen die regels mbt openbaar dronkenschap?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K

Het beste antwoord

Iemand die teveel alcohol op heeft en zich irritant of asociaal gedraagt op de openbare weg, of in een ruimte waar mensen vrij, in en uit kunnen lopen, maakt zich schuldig aan openbaar dronkenschap. Dus als jij met een glas teveel op, zonder mensen lastig te vallen of dingen te vernielen, naar huis loopt, dan pleeg jij geen misdrijf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is wel openbare dronkenschap maar zolang jij niemand lastig valt dan pakt de politie je heus niet op, die heeft wel wat anders te doen.