Bestaat er ook een fiets met motor dat zeer stil is? Ik bedoel geen meetrapfiets, maar echt eentje waar je niets hoeft te doen.

Een spartamet maakt zoveel lawaai. Is er ook iets elektrisch? of zijn de nieuwe spartemetten al stil?

Toegevoegd na 7 minuten:
Op internet kan ik alleen elektrische fietsen vinden waar je mee moet trappen om vooruit te komen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus je zoekt een electrische brommer/ scooter.
Die hebben ook slanke modellen

Antwoorden (4)

elektrische fietsen zijn super stil, alleen betaal je hier toch wel flink voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met elektrische fietsen moet je gewoon trappen hoor!
Er zijn ook volledig elektrische fietsen. Je moet ze alleen even weten te vinden ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de trappers maar een klein beetje ronddraait, dus geen kracht zet, doet de motor al het werk. Er zit een sensor op de trapas die dat regelt.
De fietsen van Stella en de Relax Easy-Bike werken zo en waarschijnlijk nog wel meer.
Als je écht je benen stil wilt houden moet je even knutselen bij de sensor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op het moment dat de fiets zelf gaat rijden is het geen fiets met trapondersteuning maar maar wordt het voor de wegenverkeerswet een motorrijtuig. Dat heeft verstrekkende gevolgen, namelijk dat er voldaan moet worden aan de eisen van de Regeling Voertuigen, de fiets minimaal WA verzekerd moet zijn enzovoort. Dat is misschien in het dagelijks verkeer niet zo'n probleem maar als er bij een aanrijding uit technisch onderzoek blijkt dat het geen fiets met trapondersteuning meer is kan dat je lelijk opbreken!
Er zijn elektrische fietsen van Sachs, die volledig zelfstandig kunnen rijden. Het zijn de electra de luxe en de comfort S. Ze zijn nieuw aardig duur, maar wellicht ook al wel tweedehands te krijgen, want ze zijn al een aantal jaren op de markt.
Bij tweedehands moet je goed opletten hoe de kwaliteit van de accu is. De levensduur varieert hier rond de 5 jaar.