Stel dat:Je overlijd en je hebt een testament laten opstellen, je wilt dat je kinderen naar een bepaald iemand gaan kan jeugdzorg daar tegenin gaan?

Als de andere partner er niet meer is of niet in staat is voor de kinderen te zorgen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

Normaliter wordt er aan zo'n verzoek gevolg gegeven.
Behalve als mocht blijken, dat die persoon niet van onbesproken gedrag is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uiteindelijk neemt een kinderrechter de beslissing en als jij dit vastgelegd hebt bij een notaris zullen ze daar wel naar luisteren maar pas op: (schoon)familie kan wel lastig doen als ze ook de kinderen willen. Bespreek het dus van tevoren als je dit soort problemen verwacht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als die persoon al bekend is bij jeugdzorg of er signalen binnenkomen die erop duiden dat het niet goed is om jouw kinderen bij die persoon te plaatsen dan kan jeugdzorg jouw testament bij de rechter aanvechten. Jeugdzorg dient dan te motiveren waarom het niet goed is dat jou kinderen bij die persoon te plaatsen.