We kunnen de huur niet meer betalen, nu kunnen we tijdelijk in een caravan gaan wonen mag dit? Hoe doen we dat dan met het adres ?

Hoe zit dat met adres moet je een postbus hebben of postadres hebben ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
3.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat is je financiële situatie en zou je niet eerst proberen een betaalregeling te treffen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Qua adres kan je vragen aan de plaatselijke Leger des Heils of zij dat voor jullie willen zijn. Overigens helemaal niet zo gek om eens met die mensen van het LdH te gaan praten. Hebben wel eerder met dit bijltje gehakt.
Antoni
9 jaar geleden
Een postbus huren kost ook weer geld, nog afgezien van de borgsom.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad, een postadres is niet gratis, maar er zijn situaties waarbij het de enige oplossing is.
http://www.postnl.nl/ontvangen/post-ontvangen/postbus/

Antwoorden (3)

Bij vriend of kennis vragen of je daar een postadres mag hebben is een mogelijkheid! Let wel op dat dit duidelijk een tijdelijk postadres moet zijn, anders komen die mensen ook in de problemen omdat men dan denkt dat daar jullie eventuele schulden worden verhaald! En verder zou het goed zijn als je bv naar de gemeentelijk sociale dienst gaat en daar je probleem gaat aankaarten. Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Of wonen in een caravan mag, hangt af van de specifieke regels voor recreatiewoningen van de gemeente waar je woont of wilt gaan wonen. In sommige gemeentes mag je permanent in een recreatiewoning wonen, in andere niet. Er zijn ook gemeentes waar het gedoogd wordt, maar dus feitelijk niet mag.

Het inschrijven op een adres is nog een ander probleem: je bent wettelijk verplicht om je in te schrijven in de gemeente waar je woont en op het adres waar je woont. Dit kan alleen een bestaand adres zijn. Je kunt in theorie wel een postbus huren, maar je kunt je daar niet inschrijven. In uitzonderlijke situaties is het wél mogelijk om ingeschreven te staan op een briefadres. Dat is iets anders dan een postbus: een briefadres moet een bestaand adres zijn, en de mensen die op dat adres wonen moeten bereid en in staat zijn om belangrijke post aan jou door te geven of sturen. Dit is dan het adres waarmee je bekend bent in de gemeentelijke basisadministratie en waar post van onder meer officiële instanties zoals de Belastingdienst of de gemeente heen gaat.

Je kunt je echter alléén inschrijven op een briefadres als je geen vaste verblijfplaats hebt of als je ergens woont waar je je niet kunt inschrijven. Dat kan zijn een zorginstelling, gevangenis of bijvoorbeeld een opvangtehuis voor daklozen. Soms is het ook mogelijk om je in te schrijven op een briefadres wanneer je woont in een woning waar je je vanwege de aard van die woning niet kunt inschrijven (zoals een caravan of ander voertuig) maar dat is aan de gemeente om te bepalen of dat in jouw geval zo geldt. Je bent dus zowel voor het mogen wonen in een caravan als voor het mogen c.q. kunnen inschrijven op een ander adres dan waar je daadwerkelijk woont, afhankelijk van (de regels van) je gemeente.

Ik zou je wel aanraden om eerst andere oplossingen te verkennen, maar weet natuurlijk niet wat er tot nu toe al geprobeerd is. Als je nog niet bekend bent bij de schuldhulpverlening en als je ook nog niet hebt gepraat met je verhuurder of bijvoorbeeld een (tijdelijke) huurverlaging mogelijk is, zou ik je aanraden om dat in elk geval eerst te doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Permanent in een caravan wonen of gebruik maken van een recreatiewoning is ook niet voor niks. Daar worden soms forse bedragen voor gerekend.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Ons2 heeft er niets aan, maar sinds januari 2015 heeft 25% van de huurders moeite om de huur te betalen.
Neem zo snel mogelijk contact op met de verhuurder. Die gang naar de verhuurder is vervelend, maar als er op tijd een betalingsregeling overeengekomen kan worden, kan veel goed komen. Maak een afspraak bij de gemeente, misschien hebt u recht op bepaalde toeslagen zoals huurtoeslag. Huurtoeslag (vroegere Huursubsidie) vraagt u aan voor uzelf en voor uw eventuele partner en medebewoners.
De Woonbond is de campagne 'Blokkeer de huurverhoging' gestart
http://www.huurdersfederatie.nl/actualiteiten-en-nieuws/28-actualiteiten/205-blokkeer-de-huurverhoging http://stophuurverhoging.nl/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+Plus
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat verbaast me niets. De huren zijn de laatste jaren veel harder gestegen dan eerdere jaren, terwijl de huurtoeslag echt fors lager is dan een paar jee terug. Die verhouding ligt echt totaal anders dan tien of zelfs vijf jaar geleden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tweede Kamer deelt zorgen betaalbaarheid - nou, daar heeft @Ons2 wat aan. Teken de petitie.
De Tweede Kamer heeft gisteren gedebatteerd over de huurstijgingen. Er zijn veel zorgen over de betaalbaarheid van huren, maar dit heeft niet geleid tot aanpassing van het huurbeleid.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn verhuurder heeft vorig jaar een enquête gehouden onder de huurders omdat er zorgen waren over financiële nood door de huurstijgingen. Niet digitaal in te vullen helaas, dus niet geschikt voor mensen met een beperkte handfunctie zoals ik. Maar na die enquête is gewoon de huur weer opnieuw verhoogd. De bevindingen naar aanleiding van de enquête zijn ook niet openbaar gemaakt trouwens.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En enquete zou gehouden worden door de verhuurders ipv de verhuurder. Je kunt vragen dat resultaten van de enquete openbaar gemaakt wordt of overnieuw wordt gedaan, maar nu digitaal. Meestal zijn er bewonerscommissie's die namens de huurders mag onderhandelen met de huurder. Overigens sommige huurders vragen gewoon om een huurverlaging en krijgen dat ook nog voor elkaar. Want soms is de huur gewoon te hoog. Een mooi voorbeeld is V&D.
Je mag tijdelijke in een caravan gaan wonen. Daar de gemeente graag wil weten waar hun inwoners wonen zou ik de situatie eerlijk aan de gemeente melden en vragen wat het adres is van de caravan. De gemeenteambtenaren zijn verplicht om alle zelfstandige niet verplaatsbare bouwwerken tot lantarenpalen aan toe een adres te geven. Nu is een caravan in theorie verplaatsbaar, maar waarschijnlijk bedoel je een stacaravan. Ook zal dan de gemeenteambtenaar je een termijn geven wat tijdelijk is.

Hoe je het doet met de post is afhankelijk van de plek waar de caravan staat, maar meestal kom je er wel achter hoe je dat handig kunt regelen. Veel instanties hebben graag dat je een postadres hebt, zodat ze kunnen bereiken.

Toegevoegd na 6 minuten:
Bij de gemeente kun je ook afspraken maken over een briefadres.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+Gemeente moet in staat zijn de vragensteller goed voor te lichten.