Mag je overal een huis bouwen op Groenland?

Groenland is voor het grootste deel leeg.
Mag je, als je een beetje rekening houdt met het milieu, ijsberen en dergelijken gewoon ergens een huis bouwen en gaan wonen? Ik bedoel: buiten de steden of dorpen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Je mag niet in Groenland zomaar zonder vergunning een huis laten bouwen. Ook al leven er maar 60.000 mensen op Groenland en verder een paar ijsberen, dat wil niet zeggen dat je zomaar je gang kunt gaan. Op de site hieronder vind je dat er in elk geval bepaalde wetgeving voor gemaakt is door het ministerie van huisvesting, infrastructuur en transport in Groenland.

Voor vergunningvereisten zul je contact moeten opnemen met het Ministerie aldaar, die kon ik niet vinden op de website van de overheid. Ik gok dat het niet veel papierwerk zal zijn ;)