Indien je met een all risk verzekering je auto eenzijdig total los rijdt ( uitwijken voor een hond ) wat kan je van de verzekering verwachten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Je krijgt de dagwaarde uitgekeerd, verminderd met de waarde van het wrak(deze word apart verkocht en die waarde krijg je apart )Je hebt geen recht op vervangend vervoer (in de meeste gevallen)omdat de auto niet gerepareerd word. de tijd tussen ongeluk en uitkering zal ongeveer 2 tot 3 weken zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat ze uitbetalen, de schade kan de verzekering proberen te verhalen bij de eigenaar v/d hond. maar dat is jouw probleem niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Nou dat is jouw probleem wel. Als de schade verhaald kan worden, zak je niet in no-claim korting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zeker en ligt eraan wat voor allrisk je hebt er zijn er ook waaar je de no-claim afkoopt en er zijn ook verzekeringen waar het eerste ongeluk geen gevolgen heeft voor je no-claim, dus mogelijkheden teover.
paulus811
14 jaar geleden
Ok, mee eens. Maar zoals het er nu staat lijkt het nooit uit te maken. Helemaal rechtgezet zo, dus een +
Je krijgt de dagwaarde van de auto uitbetaald. Tevens zal je zakken op de bonus-malusladder.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even over de dagwaarde. De verzekering koopt altijd je schade af! Je hoeft dus niet akkoord te gaan met de dagwaarde. De verzekering heeft dan dacht 6 maanden de tijd om met een gelijkwaardig product te komen. Het probleem speelt nog wel eens met oude auto's (25 jaar en ouder) die goed onderhouden zijn maar een dag waarde van nul komma nul hebben.
ten aller tijden zou jou verzekering moeten uitbetalen aangezien je all risk verzekerd bent..
En jou verzekeraar zal miss proberen om de schade te vehalen op de eigenaar van de hond.
Het kost je in het ergste geval je no claim en je eigen risico bedrag meestal rond de 500 euro.
Als je all risk casco verzekerd bent dan mag je 1 keer per jaar 1 schade rijden zonder dat je daar iets van merk.

succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Dat je er niets van merkt is niet waar hoor, je zakt gewoon enkele treden op de bonus malus ladder. SOms blijft inderdaad wel de korting hetzelfde omdat bij de meeste maatschappijen de maximum trede 20=75% korting is en bij trede 15 de korting ook 75% is. Maar de schade erna, ook al is het een jaar erna, is zeker van invloed op de korting. Enige uitzondering is als je een extra verzekering hebt afgesloten voor de korting, de zogenaamde 'bonusbeschermer'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt maar dat had ik er ook neer gezet als je all risk CASCO verzekerd bent dan merk je er niks van..
En ik spreek uit ervaring heb namelijk ook zo'n soort voorval gehad.. alleen ik ben dus all risk CASCO verzekerd en het koste me geen ene cent!!
paulus811
14 jaar geleden
Maar all risk dekt altijd het casco, dat is namelijk de auto en all risk dekt alle risico's. Maar dat betekent niet dat je niet zakt op de bonus malus ladder na een schade. Ik denk dat we hetzelfde bedoelen, maar dat je casco verward met een bonusbescherming. Voor dat laatste moet je ook apart premie betalen (30-40 euro per jaar)
ditzo betaald je een gelijkwaardige auto, de meeste andere zouden je de dagwaarde uitbetalen.

succes