Mag ik met auto van mijn dochter die in Nederland woont met mijn Belgisch rijbewijs rijden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Ja.

"Tijdelijk verblijf in Nederland met buitenlands rijbewijs

Als u niet in Nederland woont, maar wel aan het Nederlandse verkeer deelneemt, heeft u naast uw geldige buitenlandse rijbewijs soms een internationaal rijbewijs nodig. Dit is afhankelijk van het land waar het rijbewijs is afgegeven. De regels zijn als volgt:

Rijbewijs afgegeven in de EU of EVA
Is uw rijbewijs afgegeven in een land van de Europese Unie (EU) of Europese Vrijhandels Associatie (EVA), dan is dit als rijbewijs altijd geldig in Nederland.

(...)"

Wonen in Nederland met buitenlands rijbewijs

Komt u in Nederland wonen, dan kunt u nog een bepaalde periode gebruik maken van uw geldige buitenlandse rijbewijs. Deze periode is afhankelijk van het land waar u het rijbewijs heeft gehaald. Na deze overgangsperiode moet u een Nederlands rijbewijs hebben. In bepaalde gevallen kunt u uw buitenlandse rijbewijs omwisselen voor een Nederlands rijbewijs. Dit zijn de regels:
Rijbewijs afgegeven in de EU of EVA
Is uw rijbewijs afgegeven in een land van de EU of EVA, dan kunt u hier tot 10 jaar na afgifte in Nederland mee rijden. Is uw rijbewijs ouder dan 9 jaar, dan mag u nog 1 jaar in Nederland blijven rijden met uw rijbewijs. Dit is gerekend vanaf de datum van inschrijving in een Nederlandse gemeente. "
Computoon
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Natuurlijk. Dat is niet anders dan een auto huren op je vakantieadres.