Mag je langs de weg staan bij stoplichten met een reclamebord om aandacht te trekken?

Is het in Nederland toegestaan om naast de weg met een groot reclamebord in je handen te zwaaien om aandacht voor een bedrijf te trekken zoals ze in Amerika veel doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dit ook gezien in Buenos Aires. Ze stonden met grote sandwichborden op het zebrapad om reclame te maken en deden dit elke keer als het voetgangerslicht op groen stond, richting de automobilisten.

Antwoorden (3)

Nee dat is bij de wet verboden.

Je bent hiermee automobilisten aan het afleiden en zeker bij een punt als een verkeerslicht, waar aandacht een extra vereiste is, moet je dit niet eens willen.

Je zult er maar een ongeluk mee veroorzaken.

In de link vind je welke regels er verbonden zijn aan het buiten reclame maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je link geeft geen antwoord op de vraag.
Met gebruikmaking van z.g. 'sandwichborden' mag dat (nog) wel....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je met de handen gaat staan zwaaien is het strafbaar ingevolge artikel 5 van de wegenverkeerswet.

Loop je enkel op en neer met een reclamebord is er weinig tot niets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de minnen. Graag tekst en uitleg.