Waarom is drugs in nederland legaal?

Dat is de vraag die mij als eerste wordt gesteld wanneer ik in het buitenland op vakantie ga en vertel dat ik uit Nederland kom.15jaar geleden wisten bv de Amerikanen niet eens waar Nederland lag en nu is het eerste waar ze het over hebben ,Amsterdam daar waar drugs zomaar te koop is.Maar waarom is het juist in Nederland legaal ?Wat willen we ontdekken of wat willen wij bewijzen.Of wat willen wij hier van leren.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik bedoel natuurlijk softdrugs.

Weet jij het antwoord?

/2500

Drugs is niet legaal in nederland, alleen softdrugs wordt gedoogd.

Drugs zijn in Nederland legaal/worden gedoogd, omdat men de gebruikers niet wil criminaliseren. Dan heb je er immers een ernstig probleem bij. Echter zou men het overal moeten doen , zodat de zwarte markt stukgaat en wij geen drugstoerisme meer krijgen. De zwaarste drug met de meeste verslaafden en slachtoffers is alcohol, laten we dat vooral niet uit het oog verliezen. Omdat het echter legaal is , is er rond alcoholverwerving niet veel criminaliteit, de overlast en lethale gevolgen van alcohol zijn echter op zich al erg genoeg , zou ik zeggen. In een totaal nieuwe situatie zou alcohol ergens bovenaan in de opiumwet belanden, zelfs de werking vertoont daarmee grote overeenkomst. Opiumgebruikers (heroine morfine, methadon etc.) en hashgebruikers (wiet enz) vertonen echter zelden of nooit het aggressieve gedrag welke zich bij alcoholgebruikers voordoet. Dat heeft te maken met het sterke verlies van zelfcontrole en (dus) ontremd gedrag, waardoor je gemakkelijker in gevecht gaat mede omdat je je op dat moment van beschonkenheid onkwetsbaar waant. Omdat alcohol ook nog eens een sterk analgeticum (pijnstiller) is, voelt men verwondingen veel minder en vecht men door, ofschoon de pijn veroorzaakt door het gevecht bij nuchtere mensen allang tot stoppen had geleid. Welke drug je ook gebruikt, gebruik VOORAF je verstand en verzeker je van betrouwbare vrienden die je in de gaten houden, na het nemen van de drug is je situatie veel moeilijker voor jezelf in te schatten. Gaat het mis, dan kunnen je vrienden hulp inroepen EN inzicht geven in WAT er gebruikt is, waardoor jer overlevingskansen enorm toenemen omdat men dan gelijk de juiste therapie kan opstarten. Bij het opstarten van een verkeerde therapie-door een inschattingsfout- zijn al heel wat jonge levens vroegtijdig beeindigd. Dat moeten we beslist tegengaan, bij stiekum gebruik in het illegale circuit leiden soortgelijke drugssituaties veel sneller tot onomkeerbare gevolgen. Er is dus een goede reden drugsgebruik uit de criminaliteit en illegaliteit te halen. Dit zou dan een Europees beleid moeten zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100