Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik informatie vinden over de boete voor opzettelijk oponthouden?

Ik stond te schuilen bij een parkeergarage en ben bekeurd voor ''opzettelijk oponthouden'' ofzo..

2e vraag is : Staat er in de brief van de bekeuring bij om welk parkeergarage het gaat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
opzettelijk oponthouden is niks.
Tenzij je het overige verkeer daar belemmerde om door te rijden. Bel de politie! Die kunnen deze vragen beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar ja weet hoe moeiljk is tegenwoordig een nummer draaien/klikken en werkelijk iemand aan andere kant te woord staan he?!! Dat is zoooo jaren 1980!! Het is veel makkelijker hier een vraag stellen en.lekker lui.op antwoord wachten. ja daaagg

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Waarschijnlijk bedoel je "ophouden". "Zich ergens ophouden" betekent "ergens tijdelijk verblijven". Wanneer hiermee hinder wordt veroorzaakt, is het verboden.

In de "Tekstenbundel voor misdrijven, overtredingen en Muldergedragingen 2013", die via deze website http://www.om.nl/onderwerpen/feiten_en_tarieven/virtuele_map/tekstenbundel/ is te vinden, vond ik deze tekst:

"(in of op) een voor het publiek toegankelijk portaal, telefooncel, wachtlokaal voor een openbaar vervoermiddel, parkeergarage, rijwielstalling of een andere soortgelijke ruimte zich zonder redelijk doel en op een voor anderen hinderlijke wijze ophouden" (pagina 159, onderaan)

De boete hiervoor bedraagt € 130,-.

Wat er precies in de brief van de bekeuring zal staan, weet ik niet. Waarschijnlijk staat daar de overtreding wel duidelijk en uitgebreid in beschreven.

Overigens zal in die brief ook staan, hoe je bezwaar kan maken tegen de bekeuring.
(Lees meer...)
Antoni
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Opzettelijk oponthoud kan ik niet vinden in een wetgeving betreffende een verblijf op een bepaalde plek, wat ik wel vond is dit:

Wetboek van strafrecht

Artikel 139

1. Hij die in een voor de openbare dienst bestemd lokaal wederrechtelijk binnendringt, of, wederrechtelijk aldaar vertoevende, zich niet op de vordering van de bevoegde ambtenaar aanstonds verwijdert, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding