Ik woon al jaren bij mijn moeder in huis, moeder gaat binnenkort verhuizen, kan ik blijven wonen in het huis ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neem contact op met verhuurder , vaak lukt dat wel . Wanneer niet huis te groot voor jou alleen ,te duur , of juist te goedkoop . Of verhuurder kan plannen hebben zoals renovatie , of andere doel groepen zoals jeugd bij elkaar , of ? Maar meestal als je ook ingeschreven staat gaan ze wel wat verzinnen succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Echt niet kapperkort!

Het beste antwoord

Nee, niet zonder meer. Je moeder zou de verhuurder kunnen vragen je als medehuurder te accepteren. Weigert de verhuurder, en dat zit er dik in met een zoon ( normaal betreft zo'n aanvrage een partner) dan kan je de kantonrechter vragen om als medehuurder erkend te worden, maar dan moet o.a. worden aangetoond dat je financieel voldoende draagkrachtig bent om de huur te blijven betalen.
Ik vrees dat de tijd voor die hele procedure te kort is, als je moeder binnenkort gaat verhuizen. Niet geschoten altijd mis, misschien kan moeder nog een poging wagen. De kans dat het slaagt is gering, helaas.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je meerderjarig bent en je het goed met je moeder regelt wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Hoezo met je moeder geregeld?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Huh?
ronron1212
11 jaar geleden
huh? wat bedoel je
Nee. Als je niet als medehuurder genoteerd staat moet je er ook uit. Zsm contact opnemen met woningbouw.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de woningbouwcorporatie op de hoogte is en dat lijkt me wel in dat geval, zal het medehuurderschap zeer waarschijnlijk niet meer lukken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, ik denk ook dat hij eruit moet.
Mijn oom woonde hij mn oma in. Gevraagd of hij daar mocht blijven wonen als zij zou overlijden. Mocht niet.
Uireindelijk is hij dood gegaan, oma leeft nog. Maar lijkt me ook geen oplossing voor vraagsteller...
Wat de meeste mensen hier niet weten is, dat je als een medehuurder rechten opbouwt met betrekking tot je verblijf in de huis. Maar dat is weer even de juridische kant van het verhaal.

Neem gewoon contact op met de verhuurder. Meestal laten ze je wel wonen, mits je aan de voorwaarden voldoet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je niet op het huurcontract staat als medehuurder ,dan moet je naar de woningbouw om het huurcontract op je naam te laten zetten ,Ze zijn niet overal even makkelijk.Heb je huursubsidie nodig dan ?
Je moet ook 3 maanden al een inkomen hebben en een ib 60 formulier 2011 aanvragen bij de belasting duurd 5 werkdagen.en die heb je echt nodig.