Als ik een klacht indien over vernielingen bij onze skatebaan, kan er dan echt wat aan gedaan worden?

Er schijnen s'avonds vaak jongeren te komen bij de skatebaan waar ik en mijn vrienden bmxen, zij beschouwen het echter als hangplek en nu zijn wij daar de dupen van.
Elke dag liggen er lege blikjes en flessen, overal kauwgom en gesmolten snoepjes die aan je schoenen en banden blijven plakken. Vaak neem ik een bezem mee om eens heel de skatebaan schoon te maken maar de dag erna is de baan gelijk weer vol rommel.
Later hebben ze op de obstakels op de baan hakenkruizen, ku-klux-klan logos etc gespoten en er zitten nu verbrande/gesmolten plekken op de obstakels.
Een paar dagen geleden hebben ze 4 flesjes bier tegen de schanzen en op het midden van de baan verspreid kapot gegooit. Ik heb dit al 2x weg geveegd maar we blijven steeds lekke banden krijgen dus we kunnen er niet echt meer goed rijden.
Veel mensen zeggen tegen mij dat ik een klacht moet indienen bij de politie/gemeente, maar wat kunnen zij eraan doen? Het is moeilijk aan te wijzen wie het zijn omdat ze alleen s'avonds en s'nachts komen. Wat voor oplossing kunnen we hiervoor vinden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

kaart het probleem aan bij zowel de gemeente ( de beheerder en eigenaar van de skatebaan) als de wijkagent.

de wijkagent kan doelgericht een project opstarten, om de overlast aan te pakken. je kunt dan denken aan meer controle op tijdstippen dat de overlast wordt veroorzaakt etc.

politiestudenten, die in opleiding zijn voor hoofdagent, moeten voor hun opleiding, voor het vak gemeenschappelijke veiligheidszorg, een dergelijk probleem analyseren en aanpakken. wellicht dat de wijkagent een student weet die hier een leuk project in ziet.

het probleem aankaarten heeft dus wel degelijk zin!
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Vraag de gemeente om een alcoholverbod bij de skatebaan en vraag ook om dat te handhaven. Het op straat gooien van troep loopt de spuigaten uit en lijkt de normaalste zaak van de wereld te zijn.

Als er geen prullenbakken staan, vraag dan ook om die te plaatsen. Dat is overigens geen garantie, want bij mij in de buurt gooien ze een fles nog liever ernaast kapot dan erin. Walgelijke figuren zijn het, maar jij verdient een pluim omdat je steeds weer de moed kunt opbrengen om de rommel van anderen op te ruimen.

Als laatste kun je met de ouders van je vrienden eens vragen om er langs te gaan als ze er weer staan om een gesprek te beginnen. Ouders kunnen ook bij de skatebaan gaan staan, zo zijn in mijn wijk soms ook de problemen opgelost, want hangen waar een groep volwassenen staan durven en willen de etterbakken meestal niet.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja.. Zelf drink ik weinig alcohol maar wat vrienden van me die skaten drinken wel eens een biertje op de baan waarna ze het blikje of flesje gewoon opruimen en dat vind ik ook wel lullig om dat van ze af te pakken.
Deze skatebaan word binnenkort weggehaald en er komt een grotere voor in de plaats. We hebben al een prullenbak gevraagd, maar aangezien een grotere skatebaan meer hangjongeren aantrekken, vraag ik me af hoe lang hij het vol gaat houden :/
Ik ga in ieder geval wel melden aan de gemeente/politie dat dit allemaal gebeurt want het is natuurlijk wel gebouwd zodat wij er plezier van hebben.