Wat kan je doen als je iets heel belangrijk vindt, maar een petitie niet slaagt?

Ik heb een aantal dingen die ik heel belangrijk vind voor in de wet. Maar er zijn erg genoeg maar heel weinig mensen die interesse tonen in het onderwerp van mijn petities, die ik laatst gehouden heb. Toch wil ik het nog steeds heel graag! Zou ik nog iets anders kunnen doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is het mooie van een democratie he. Iedereen kiest om je niet te steunen. moet je je bij neer leggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of de boel terroriseren. :x

Antwoorden (2)

Probeer een Leuke Youtube video te maken met de voordelen van jouw voorstel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Top tip!
Politiek en in het bijzonder de bestuurderskant ervan is nou net datgene wat al heel wat mensen nu en in de geschiedenis diep teleurgesteld heeft doen afhaken nadat zij diep door het stof zijn gegaan.

Mensen die zich met politiek (willen) bezighouden zijn een apart soort mensen. Idealisten vaak die met een enorme inzet en drive denken dat het hen wél zal gaan lukken om de wereld voor eens en voor altijd te veranderen.

Vaak beginnen zulke mensen idd in het klein; op straat in hun buurt, in hun wijk en dan zo verder... het dorp, de stad.. en uiteindelijk... POEF, uit. Getackeld door andere mensen die bang zijn dat hun belangen geschaadt gaan worden of gewoon door andere politici die met jouw eer en ideaal aan de haal gaan. Dat heet dan "POLITIEK".

De gewone mensen op straat zien ook hoe het er in de politiek aan toe gaat en verliezen daardoor hun vertrouwen en interesse in hun bestuur en in de politiek in het algemeen.
Daarom krijg je mensen niet zo gauw meer warm voor petities en referenda.

We hebben allemaal gezien en meegemaakt hoe de Euro ons door de strot werd geduwd en daarna even gemakkelijk de Europese Grondwet die bij meerderheid van de bevolking werd afgewezen en daarna 2 jaar later zonder enige volksraadpleging gewoon werd aangenomen door onze regering.

Om het volk zogenaamd mee te laten praten en denken heeft de regering een aantal jaren geleden het "Burger Initiatief" ingevoerd. Dat houdt in dat als iemand vindt dat een bepaald onderwerp, probleem of oplossing door de 2e kamer besproken moet worden dan kan dat door die burger op de politieke agenda van de 2e kamer worden gezet.
Alleen, je moet aan nogal wat eisen voldoen... bijv. 40.000! steunbetuigingen. En dan niet zomaar 'n losse naam, nee, diegenen die steun betuigen moeten hun naam, adres en geboortedatum geven, meerderjarig zijn en hun handtekening.

Lees er alles over hier:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/grondwet-en-statuut/vraag-en-antwoord/wat-is-een-burgerinitiatief-en-wanneer-kan-ik-er-gebruik-van-maken.html?ns_campaign=Thema-overheid_bestuur_en_koninkrijk&ro_adgrp=Grondwet_en_statuut_burgerinitiatief&ns_mchannel=sea&ns_source=google&ns_linkname=%2Bburgerinitiatief&ns_fee=0.00&gclid=CPzHjNyJ3LQCFQJAzQod6kIA9g

Zo eenvoudig is het dus, eitje toch?
Hoezo hebben ze dus graag een burger initiatief...!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het je dan toch niet lukt om die 40.000 mensen te krijgen (maar dat is wel zeer onwaarschijnlijk, dat lukt iedereen :P) dan kun je altijd nog lid worden van een politieke partij en je daarbinnen omhoog werken tot kamerlid of minister van je keuze.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, in Nederland is ongeveer 2,5% van de bevolking lid van een politieke partij. Ongeveer een tiende daarvan is actief. Wordt lid van een politieke partij en je hebt meer kans van slagen met je ideeen.