Als ze bij opgravingen menselijke resten vinden, hoe oud moet het zijn voordat het niet meer (her)begraven hoeft te worden?

Als je menselijke resten vind van 10 a 20 jaar, dan is het zaak voor de recherche. Vind je resten van 1000 jaar, dan is het een archeologische vondst, en kan je de resten zelfs in een museum gaan tentoonstellen.
Maar waar liggen die grenzen? Tot welke leeftijd moet het nog met respect behandeld worden en wanneer moeten ze nog alsnog begraven worden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Ik heb hier gevonden dat het binnen de 100 jaar een zaak voor de politie is. Het is echter wel gebruikelijk om ze weer te begrafen, maar dat ligt er dan ook aan hoe ze begraven zijn geweest.

Hier ook een leuk artikel uit engeland waar ze bezig waren met wetten om botten na maximaal 2 jaar weer te moeten herbegraven. Dat zou dan voor alle botten gelden.