hoe kan je in je woning blijven wonen nadat je gepakt bent met kleine hennepplantage?

van de woningstichting moet je eruit zeggen ze, maar wat voor rechten heb je nadat je gepakt bent met een kleine hennepplantage, je zorgde niet voor overlast e.d., en je bent een nette huurder, tevens tapte je stroom legaal af. wat kan je eraan doen om toch in deze woning te blijven wonen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (4)

Het enige wat je kunt doen, is praten met de woningstichting. Zij staan volledig in hun recht om je eruit te gooien, dus je moet het hebben van eventuele coulance.
bamibal
12 jaar geleden
Regels zijn regels. Wat begrijp je niet van 'mag niet'?
Je zult je woning moeten verlaten. Jij hebt eenbplantage, je gebruikt, en zegt 'ja maar het is niet veel'.
Ik gebruik niet, lees jouw verhaal en excuus en denk 'typisch junkie-gedrag, met zn het is niet veel'.
Dat is het verschil tussen gebruikers; jullie gaan schipperen, maar de afspraak is gewoon dat het niet mag.

Ik sla af en toe mijn vrouw, maar niet heel hard.
Ik steel af en toe, maar alleen uit winkels en niet boven de €50.
Ik rij te hard maar binnen bebouwde kom niet harder dan 65.
MAG NIET!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Minnetjes van mensen die op hun stick(ie) zijn getrapt?
Rieneke1
12 jaar geleden
ik wil mijn min wel toelichten.
ik ben een vrouw van 54, betaal mijn huur op tijd, geef nooit overlast, en ja ik kweek ieder jaar zo'n plant of vijf, voor eigen gebruik.
ik tap geen stroom af, het enige is dat ik die planten kweek.
ik doe veel vrijwilligerswerk, en zie mezelf als een redelijk waardevol lid van de maatschappij.
ik zou het wel bijzonder zuur vinden als dit reden zou zijn mij uit mijn woning te zetten.
verder vind ik je toon niet prettig.
in jouw ogen mag ik een junk zijn, zelf denk ik daar anders over.
ietsjes minder zwart-wit denken zou prettig zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar 5 planten mag toch, dat is toch de grens? Ik weet niet of justitie hierin coulanter is dan wonibgcorporaties. Maar justitie staat boven woningcorporaties, dus als t van justitie mag lijkt mij dat de woningcorporatie daar niet veel anders in kan doen. Anyways, vraafstelker heeft het over een hennep plantage. Ook al zegt ie klein, bij plantage denk ik aan meer dan 5. En dat vind ik niet kunnen, de grens ligt, meen ik, bij 5 planten. Als iemand meent meer te moeten telen dan vind ik dat de woningcorporatie het recht heeft om het huurcontract te ontbinden.
Dat mijn toon je niet aanstaat is spijtig, het is zeker niet mijn bedoeling om mensen te beledegen. Echter, ik heb er wel een hekel aan als mensen illegaal plantages kweken en dan klagen dat ze eruit moeten. Again, 5 planten is legaal, last time I checked, dus hoef jij je niet aangesproken te voelen. Mijn excuses als ik je beledigd heb. Fijn dat je je min toelicht. Ik sta wel nog steeds achter mijn antwoord, maar ik vind het wel prettig om ook jouw kant te horen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5 planten, daar zal een wbv niet moeilijk over doen, ik denk niet dat dat als 'kleine plantage' wordt betiteld (5 bomen zijn ook geen bos).
Je hebt geen rechten, want er staat duidelijk in de huurvoorwaarden dat bij ontdekking van een plantage, groot of klein maakt niet uit, de verhuurder zal vorderen dat de woning ontruimd wordt. En geloof me, de rechter zal de eis van de verhuurder altijd honoreren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
strafbaar feit 1: hennep plantage
strafbaar feit 2: illegaal stroom aftappen

je verspeelt je rechten als huurder als je "misbruik" maakt van de gehuurde woning. Je kan inderdaad proberen of ze aardig willen zijn en je nog een kans geven, maar woningstichtingen komen dit wel vaker tegen. Waarom zouden ze speciaal voor jou een uitzondering maken op hun regels?
Eigen schuld, dikke bult, zullen ze zeggen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Legaal aftappen staat in de vraag. Dus kennelijk helemaal geen aftappen, want dat is per definitie illegaal.