als je Nederlands ben, en je verhuist naar Amerika, mag je dan al op je 16de autorijden?

Toegevoegd na 50 seconden:
mag je in Amerika rijden met een Nederlands rijbewijs, op je 16de?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (4)

nee, want dat Nederlands rijbewijs is niet bedoeld voor auto's

Toegevoegd na 14 minuten:
Ik bedoel in nederland bestaat er geen autorijbewijs voor 16 jarige
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt geen Nederland rijbewijs hebben op je 16de (voor een auto)
Autorijden als je 16 bent in Amerika is ook aan bepaalde restricties gebonden dus het is niet zo dat je als je 16 bent gewoon in een auto kunt stappen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vraag klopt niet helemaal.

"mag je in Amerika rijden met een Nederlands rijbewijs, op je 16de?"
In Nederland kun je pas vanaf je 18e een rijbewijs halen, dus nee in Amerika kun je als Nederlandse niet rijden op je 16e met een Nederlands rijbewijs.

Maar als je in Amerika woont en je hebt een verblijfsvergunning, dan mag je op je 16e auto rijden. Helaas geldt dat rijbewijs dan weer niet in Nederland, omdat je nog geen 18 bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je Nederlands ben, en je verhuist naar Amerika, mag je dan al op je 16de autorijden?

Het antwoord is ja, in amerika mag je als je 16 bent autorijden. Mag je met datzelfde bewijs in nederland rijden? Nee dat mag niet. Ik neem aan dat je dit bedoelde met je vraag?