kan men stiefmoeder men rechten op het huis van men vader nemen

ik bedoel een men vader is overleden en is hertrouwd met men stiefmoeder ik heb toch recht op men erfdeel

Toegevoegd na 2 minuten:
ik ben de enige echte dochter men stiefmoeder heeft me mishandeld en ben op men 13de gaan lopen maar het hui is toen ingekocht als ik met men vader alleen woonde

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat vraagsteller Belgisch is........
"ben op men 13de gaan lopen".
Klopt dat?
Want dan geldt het Belgische recht en niet het Nederlandse........

Antwoorden (1)

Als je van de Nederlandse wet uitgaat, je vader in gemeenschap van goederen is getrouwd en er geen testament is. Heb jij een zgn. vordering op een deel van de erfenis bij je stiefmoeder, in praktijk betekent dit dat je nog nergens aanspraak op kan maken zolang je stiefmoeder nog leeft.