mag de woningbouwvereniging zomaar mijn schutting slopen?

Ik woon pas een paar maanden in dit huis. De woningbouw leverde het op met een halfhoge schutting, die ik, net als de buren voor mij, heb verhoogd. Vandaag kom ik laat uit mijn werk, is de hele schutting (op de poort na) weg! Zowel bij mij als bij mijn buren, het hele rijtje.
het lijkt erop dat men de schuttingplanken wil vervangen. Maar ik ben hierover niet van tevoren geinformeerd. Mag dit nu zomaar? Ik voel me nu vannacht niet veilig, met zo´n open tuin, waar ook mijn fietsen staan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Dit soort werken wordt door woningbouwverenigingen lang van tevoren gepland. Gezien het feit dat je er pas sinds kort woont is waarschijnlijk de informatiebrief naar de vorige bewoner gestuurd. Vraag even je buren om de brief.
Reclameer zowiezo bij de woningbouwvereniging. Stel meteen de vraag waarom de opzichter (of degene die de overdracht heeft gedaan) je daar niet over heeft geinformeerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou meer dan een paar maanden van tevoren gaan ze je echt geen brief sturen, dan weten ze ook de exacte datum niet. Ik neem ook aan dat de andere buren ook geen brief hadden.
nielsjuh
11 jaar geleden
Jackall, je hebt gedeeltelijk gelijk. Het is waar dat ze ruim van te voren zoiets beslissen en dus al vroeg een brief versturen. Maar kort voor de werkzaamheden beginnen, wordt er nog een brief verstuurt om de bewoners op de hoogte te houden. Soms stuurt zelfs de aannemer (die de desbetreffende werkzaamheden gaat doen) nog een brief wanneer je ze kan verwachten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het was inderdaad een foutje bij de woningbouw. Een foutje dat mij een slapeloze nacht bezorgde. Inmiddels is de nieuwe schutting bijna klaar en heb ik excuses ontvangen.

Andere antwoorden (1)

Nee tuurlijk niet ! Ik zou een bezwaar aantekenen !! Belachelijke woonbouwverenigingen ook weer....