Wat kun je er aan doen als een meisje op een 'bangalijst' staat?

We hebben een afspraak gemaakt om aangifte te doen bij de politie, de ouders van degene die dit heeft veroorzaakt zijn gebeld, school is op de hoogte.
Het verspreidt zich als een olievlek op internet, welke stappen kun je nog meer ondernemen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Dergelijke zaken van het internet krijgen is erg moeilijk, er wordt niet voor niets weleens gezegd: wat eenmaal op het internet staat, blijft voor altijd op het internet.

Je kunt om te beginnen contact opnemen met bijvoorbeeld Facebook, sociale media is een belangrijke bron van verspreiding van dergelijke flauwekul. Onderstaande link geeft aan hoe je dergelijke schendingen van privacy op Facebook aan kunt pakken.

Als het om andere sites gaat, dan geldt eigenlijk hetzelfde: neem contact op met de moderators! Vaak wordt er gehoor gegeven aan verzoeken tot verwijdering van vernederende informatie die gepost is door gebruikers.

Daarnaast moet je tijdens het gesprek met politie en school aangeven dat de aanstichters de bronnen van hun PC verwijderen. Ik denk dat veel ouders hier graag aan meehelpen.

Toegevoegd na 4 minuten:
P.S. ik hoop dat ze de daders keihard aanpakken, die idioten beseffen waarschijnlijk niet hoe ernstig ze iemand kunnen beschadigen met een dergelijke actie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1 Dank je voor de tips! Degene die het gedaan heeft lijkt het heel bewust gedaan te hebben en donders goed te weten wat de consequenties zouden kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan! Ik hoop dat het helpt, want ik vind dergelijke zaken echt zeer, zeer kwalijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, je wilt niet weten wat voor vuiligheid er nu binnenkomt per mail enzo
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet je waar ik dan ook erg slecht tegen en heel erg boos van kan worden? Dat er straks ook mensen gaan roepen: het zijn kinderen, het is onwetendheid enzovoort. Er zijn altijd mensen die het bagatelliseren. Dergelijke acties zijn gericht en doelbewust om iemand pijn te doen. Hier is gewoon met vol verstand gehandeld. Niet alleen uw dochter loopt schade op, maar ook u en uw gezin.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad vandaar hebben we ook direct besloten de politie in te schakelen en gaan we aangifte doen.

Andere antwoorden (2)

Aanvullend op het andere antwoord: je kunt de Meldknop gebruiken. In hoeverre dit dubbelop is met aangifte doen bij de politie weet ik niet, maar via Meldknop wordt het voorval in elk geval centraal vastgelegd als 'cyberpesten'.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook een goede tip +1
Misschien moet je alle meiden vragen op deze lijst te gaan staan, als iedereen er opstaat heeft het totaal geen waarde meer.