Waar kan ik klagen indienen,over verkeersovertredingen?

Ik fiets bijna 6 jaar lang rond bij de regio rijnmond,ik heb heel veel keer gezien,dat automobilisten voorbij de voorrang verlenen,zoals bij de zebrapad en kruispunten,rotonde hun rijden als in het wedstrijden en de snelheid ik geloofd is boven
30 km per uur.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

bij de politie kan jij klagen.
11 jaar geleden
Je kunt hier melding van maken bij de politie, maar doe het ook bij de betreffende gemeente waar het hier om gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou eens bij de gemeente aan kunnen kloppen en een aantal van die situaties bij hen voorleggen. Wellicht dat gemeentelijke handhavers dan eens een kijkje ter plaatse kunnen gaan nemen. Het moet dan wel gaan om situaties die vaker dan eens plaatsvinden. Anders wordt het een heel moeilijk verhaal, niet alle overtredingen zijn immers aan te pakken.

Als het gaat om een situatie waarin bijvoorbeeld stelselmatig te hard gereden wordt, dan heb je wel de kans dat de gemeente het nader gaat onderzoeken.