Is het toegestaan om in het gangpad te staan aan boord van de trein?

Als iedere zitplaats bijv bezet is tijdens de spits?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

Ja dat is toegestaan. En het gebeurt heel vaak, en ze staan soms overvol.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
er staan vaak mensen in het gangpad, soms staan er bergen mensen in het gangpad = overvol
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En er staan ook vaal heel veel mensen in een gangpad in een treinstel en dat twee treinstellen verderop gewoon stoelen leeg zijn. De verdeling is vaak een wonderelijke zaak.
Vaak is ook het balkon overvol, dan heb je idd geen andere keus dan het gangpad.
Hoewel zo'n bezet gangpad bij calamiteiten problemen op kan leveren(vluchtweg) is het niet verboden daar te gaan staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar de hoofdconducteur bepaalt of de trein dan nog vertrekt. Hij is de chef van de trein. Als hij het in verband met de veiligheid niet meer verantwoord acht dat de trein vertrekt, vertrekt hij niet. (Zo zal hij ook bijv. een deur 'mechanisch' afsluiten als deze niet meer vergrendeld wordt als ze centraal worden gesloten.)
Computoon