Als je slachtoffer bent van mishandeling gepleegd door een militair, waar moet je dan aangifte doen?

met 'waar' bedoel ik in dit geval bij de politie, of bij de marechaussee

Toegevoegd na 32 seconden:
ik ben zelf (meerderjarig) burger

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk gewoon bij de politie, zij dragen het dan wel over aan de marechaussee.

Antwoorden (2)

Als burger doe je altijd aangifte bij de politie.
ronron1212
10 jaar geleden
Ju kunt aangifte doen bij de Marechaussee, want daar zal je verhaal terecht moeten komen. Maar als die geen bureau bij je in de buurt hebben kun je ook gewoon naar de politie, zij sturen het dan wel door.
teusvh