Welke vergunning heb je nodig voor mobiele verkoop op het strand?

van bijvoorbeeld drank en ijsco's?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
7.9K

Het beste antwoord

Je mag sowieso alleen verpakte drankjes en ijsjes verkopen en er mag geen alcohol in zitten, je moet ook de rommel die jij en de klant maken opruimen. Je moet hiervoor een vergunning bij de gemeente aanvragen, ik vermoedt een standplaatsvergunning, maar bij de gemeente kunnen ze je dit haarfijn uitleggen.

Toegevoegd na 56 minuten:
Het is toch een ventvergunning, dit zijn de voorwaarden die in Den Haag gelden, natuurlijk kun je googlen op de plaatsnaam waar je wilt gaan venten en ventvergunning daarin melden.
a.
de dag(en) of periode en de tijdstippen van het venten worden vermeld;
b.
bij een aanvraag voor een periode van een jaar, wordt gemotiveerd waarom voor die periode wordt aangevraagd;
c.
het soort producten waarmee wordt gevent, wordt vermeld;
d.
de wettelijke vereiste papieren voor het venten worden overgelegd.

Artikel 2.2 Vereisten voor verlenen ventvergunning
Het college kan een ventvergunning verlenen indien tenminste aan de volgende vereisten wordt voldaan:
a.
de ventvergunning stemt overeen met het bepaalde over het maximumstelsel en de branche-indeling zoals geregeld in
artikel 2.3 van deze beleidsregels;
b.
de aanvrager staat ingeschreven in het Centraal Registratiekantoor te Den Haag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord.