Ja, het is alleen toegestaan om vuurwerk te kopen op 29, 30 en 31 december.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar ik heb dit gewoon voor een politie agent vorig jaar op ongeveer 20 december gekocht..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vreemd verhaal, dan is ook de politieagent strafbaar ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Owh, echt jammer ;( wou nu al vuurwerk bestellen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bestellen kan wel, je mag het alleen pas 29 dec. ophalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij veel Nederlandse winkels is het wel mogelijk om te pre-orderen, dit kan meestal vanaf begin november. Dan kun je het op 29 december afhalen. Dit is wel volkomen legaal :)
Antoni
11 jaar geleden
Grote kans dat het dit jaar (2012) ook op 28 december verkocht mag worden, nu 30 december op een zondag valt...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op welke dagen kan ik vuurwerk kopen dit jaar? De verkoopdagen vallen dit jaar op 28, 29 en 31 december. Alleen op deze dagen mag er daadwerkelijk vuurwerk worden verkocht en meegegeven. Vuurwerk mag niet eerder worden opgehaald / gekocht.

Andere antwoorden (2)

Ja, er zijn namelijk maar 2 (of was het 3?) dagen in het jaar waarop de verkoop toegestaan is aan particulieren. Elke transactie die nu gedaan wordt op het gebied van vuurwerk is dus illegaal (tenzij er een vergunning is afgegeven).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ligt er aan..
Als je gewoon legaal vuurwerk in het buitenland koopt en het opslaat volgens de wet is er niets aan de hand.

Dit soort dingen kun je vinden in het "vuurwerkbesluit".
Weet zo 1.2.3 niet onder welke artikelen dit vallen maar opslag is niet illegaal zo lang je maar aan de regels houd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Opslaan volgens de wet? Bouw jij even een bunker in je tuin?