Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn nieuwe zorgverzekeraar heeft niet op tijd de huidige verzekeraar van mijn vrouw opgezegd, wat kan ik doen?

Wij waren beiden bij verschillende verzekeraars verzekerd, bij het aangaan van een nieuwe baan was er een collectieve verzekering mogelijk. Dat hadden we voorheen niet. Daardoor moest er voor 31 december opgezegd worden.

De nieuwe verzekeraar is 11 december ingelicht, en heeft slechts éé'n van de twee opgezegd. Daar dus slechts 50% nu van collectieve korting geniet. (de nieuwe verzekeraar had een opzegservice)

Wat kan ik doen om dit alsnog voor elkaar te krijgen. Aangezien ik alles netjes op tijd, en aan de wettelijke regels heb gehouden, heb doorgegeven.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
621

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je blijft altijd zelf verantwoordelijk voor het opzeggen van je verzekering. Sommige verzekeraars hebben inderdaad een opzegservice, maar door drukte kan daar wel eens wat mis gaan. Als je alles aangetekend hebt opgestuurd is er niks aan de hand. Zo niet, dan zou ik bellen en de situatie uitleggen. Beroep je op het feit dat zij een opzegservice aanbieden die zij dan ook netjes moeten nakomen. In de meeste gevallen zal dat onderling met de verzekeraars geregeld worden. Laat je niet van het kastje naar de muur sturen, zij kunnen wel degelijk iets regelen. Ik heb zelf bij een ziektekostenverzekeraar gewerkt en ik weet wat er allemaal mogelijk is. Voet bij stuk houden dus!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding