Heeft het zin in hoger-beroep te gaan tegen een boete omdat iemand anders heeft verzuimd de brommer die ik verkocht heb, op zijn naam te zetten?

Ik heb een aantal maanden geleden mijn brommer verkocht, en de koper zei dat hij het op zijn naam zou overzetten. Dat is dus niet gebeurt, ik heb nou een boete van 336,- euro die ik moet betalen omdat ik ’onverzekerd rij’.

Heeft het zin om in hoger beroep te gaan of niet?

Hoe hoog zijn mijn kansen dat ik dat win???

Weet jij het antwoord?

/2500

Voor een HOGER beroep is het nu nog VEEL te vroeg. Wie in hoger beroep gaat (in een procedure over een verkeersovertreding), heeft al een uitspraak gehad van een kantonrechter bij een Rechtbank. Hij kan bij een Gerechtshof in hoger beroep gaan. Het Gerechtshof zal de zaak opnieuw beoordelen. Een kantonrechter bij de Rechtbank doet in eerste aanleg een uitspraak, wanneer iemand in beroep gaat tegen de beslissing op zijn bezwaar. Is de verdachte of het Openbaar Ministerie het niet eens met de uitspraak, dan kan in hoger beroep worden gegaan bij het Gerechtshof. Wat ik tot nu toe heb geschreven, is op dit moment nog niet van belang. Voor jou geldt op dit moment, dat je bezwaar moet aantekenen tegen de boete: Je kan binnen zes weken na ontvangst van de acceptgiro voor de betaling van de bekeuring bezwaar aantekenen tegen de boete. Ben je het niet eens met de beslissing op het bezwaar, dan kan je binnen zes weken in beroep gaan bij de rechter: de zaak laten vóórkomen. Dit is een deel van de tekst van de website http://www.rechtspraak.nl: Bent u het niet eens met de bekeuring die u heeft gekregen? • U kunt binnen 6 weken bezwaar maken. In de brief bij de acceptgiro staat wat u precies moet doen. • Doet u dit niet of niet op tijd, dan moet u de boete gewoon betalen. Bent u het niet eens met de beslissing op uw bezwaar? • U kunt binnen 6 weken in beroep gaan bij de rechter. Kortom: Lees de toelichting bij de ontvangen acceptgiro en maak bezwaar tegen de boete. Vermeld in je brief alle belangrijke informatie, ook over degene aan wie je de brommer hebt verkocht. Wat je natuurlijk ook moet doen, is contact opnemen met degene aan wie je je brommer hebt verkocht. Híj moet de boete (uiteindelijk) betalen en híj moet ervoor zorgen dat de brommer op zijn naam komt te staan. Over de kansen dat je wint, kan ik weinig zeggen. Er kan door de instanties worden aangegeven, dat jij ook zelf had moeten nagaan en in de gaten houden, of de koper alles goed had geregeld. Toegevoegd na 3 minuten: Ik zie, nu ik mijn antwoord heb geplaatst, dat je in een reactie op een ander antwoord schrijft dat je geen gegevens meer hebt van de koper. Dat maakt alles erg ingewikkeld, maar ik zou toch bezwaar aantekenen!

Bronnen:
http://www.rechtspraak.nl/Naar-De-Rechter/...
http://www.rechtspraak.nl/Naar-de-rechter/...

Gewoon niet betalen en je krijgt een dagvaarding om voor de rechter te verschijnen. Je kunt dan een beroep doen op de rechter om rekening te houden met de omstandigheden en hopen dat de boete lager uitvalt, een ander voordeel is dat als de rechter vaststelt dat de bromfiets niet meer in jou bezit is je in de toekomst geen bekeuringen meer voor dat voertuig kunt krijgen. Ik hoop dat wat ik hier schrijf ook uitkomt, je hebt namelijk een groot tekort, je hebt namelijk geen naam of adres van de koper, je kunt niet bewijzen dat het voertuig niet meer van jou is.

Ik heb een idee, Laat de brommer schorsen. Als hij nog steeds op jouw naam staat. Kun jij gewoon contact opnemen met de RDW en de brommer laten schorsen. Dan krijg je geen boete meer voor onverzekerd rijden. Een geschorste brommer hoeft niet verzekerd te worden. En op het moment dat die gast er op rijd, en hij word gepakt, nemen ze de brommer in beslag. Toegevoegd na 45 minuten: In Reactie op Theodbn: Ik zou dit zelf doen. Maar misschien is het geen goed idee.

Bronnen:
http://www.rdw.nl/nl/particulier/brommer/P...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100