Mag een woningbouwvereniging de bewoners in het ongewisse laten omtrent de planbestemming van de woning?

Ik heb eergisteren een brief gekregen dat ze de 2 flats achter ons gaan renoveren, en de flat voor ons gaan slopen…
Over onze flat kunnen ze pas wat over 3 tot 6 maanden meer vertellen…
Maar het word wel slopen of renoveren...
Ik wil nog wat klusjes doen die aardig wat inspanning en sommige ook aardig wat geld kosten =P
Maar ik weet niet of het zin heeft of niet ><
Mogen ze je zo aan het lijntje houden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klusjes lijken mij sowieso zinloos nu, of het nou slopen of renoveren wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het alleen een externe renovatie is t.b.v. het aangezicht is het toch niet nutteloos om intern te klussen?!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de keuze renovatie of sloop is mag je er m.i. vanuit gaan dat het een flinke renovatie wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooi bagger, we waren net niet helemaal lekker gesetteld ivm het feit dat we gewoon moeten werken, en nu hadden we de tijd en een beetje geld... En om die stomme brief die geen verduidelijking geeft moeten we nu wachten tot we dalijk weer geen tijd meer hebben ><

Het beste antwoord

Een woningbouwvereniging moet de bewoners zeker 3 maanden voor sloop- of renovatiewerkzaamheden inlichten.
3 maanden voor is verplicht en voor ieder jaar dat de bewoner gehuurd heeft, komt daar 1 maand bij.
Het is dus wijzer de klusjes uit te stellen, tot je weet waar je aan toe bent.
www.slideshare.net/.../integrale-benadering-voor-het-omgaan-met-be...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Seems legit.