Is het goedkoper om 2 parttimers in dienst te nemen, of 1 fulltimer?

Moet je dan verzekering dubbel betalen enzo? Of komen er geen extra kosten kijken bij 2 parttimers?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
2.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou daar eens een gesprek over aan gaan met een deskundige, een partimer heeft voordelen, in te zetten als de andere niet kan, of ziek is bijv. Maar een fulltimer heeft ook zijn voordelen, hij is vaak op de werkvloer aanwezig, weet wat daar gebeurd en wat er gebeuren moet. Het is dus belangrijk dat je dat tegen elkaar afweegt en vanuit die en vele andere voor- en nadelen de beslissing neemt, je hebt daar een deskundige voor nodig, die verstand heeft van jouw soort onderneming en van het zaken doen. Soms is duurder niet beter of andersom, dat wisselt per bedrijf.

Antwoorden (1)

Bij twee parttimers heeft men meer kosten dan bij 1 fulltime, denk alleen maar aan de tijd die je extra kwijt bent aan de boekhouding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Hoezo is dat een grote kosten post dan de vraag gaat over de personeelskosten niet over de boekhouding dat zijn geen honderden euro's per maand.