ik zit al meer dan drie jaar in de extreme overlast van mn buren boven, wat kan ik nog meer doen??

de woningbouw wil mij een andere woning geven,maar ik laat mij niet wegstampen hieroo! elke dag gelijk met buren wakker worden en gelijk slapen, tich keer de woningbeheerder geweest,die met zn oren ook stond te klapperen, vanaf 7uur smorgens tot 3uur snachts(ook weekend,nieuwjaarsochtend enz..) ik neem met mn Iphone elke dag op, heb nu meer dan duizend opnames! rennen,springen,stampen,bonken,schreeuwen,deuren gooien,stoelen wippen,voetballen,kortom: een gehoorige woning, en buren boven met houten vloer,ik leef al 3jaar met oordopjes elke week 50cent nieuwe dopjes al 3jaar! ik ben het spuugzat deze sjit! en de buren aanspreken doe ik bijna elke dag, niks helpt, alleen verhuizen maar dat doe ik niet! PS mn vorige buren heb ik nog nooit gehoord! en die hadden 2 kinderen, dit zooitje boven is niet normaal meer! ik ben een stille huismus, en boven is het 24/7 lang leve de lol!! HELP...

Toegevoegd na 1 dag:
bedankt voor alle antwoorden en reacties, ff een update..dit was mijn weekend zondagmorgen, (zie foto) opgenomen zaterdag nacht 01:00uur tot 11:00uur zondagmorgen. tot half drie de herrie, en om 06:00uur zondag ochtend begon het weer!! nog geen 4uurtjes geslapen! en morgen heb ik deze sjit weer! ik heb mn koffertje gepakt en ga ff bij mn vader slapen. en maandag ben ik WEER bij de woningbouw! ik ben het ZAT!!!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
4.1K

Antwoorden (8)

Aangifte doen bij politie! Dan komen ze snachts controleren!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laat in overleg met je buren een offerte maken, voor vloerisolatie, stel eventueel voor een deel mee te betalen. probeer normaal met elkaar in gesprek te komen en samen tot een oplossing te komen.
Zijn er meerdere buren die klachten hebben over deze personen, klop dan met z'n allen aan bij de woningbouw, dan sta je sterker. Ik begrijp dat je hier boos en agressief van wordt, maar ga niet met verbaal geweld je zin door proberen te drijven, schakel desnoods een bemiddelaar in.

Toegevoegd na 1 dag:
Na je aanvulling, denk ik dat het toch het beste is als je gaat verhuizen, niet alleen voor je rust, maar ook voor je gezondheid, als je blijft loopt je gezondheid een te groot risico. Dwing bij de woningbouw wel een fikse verhuisvergoeding af.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eieren voor je geld kiezen en weggaan! De kans dat de overlast ooit zal stoppen is 0.

Waarom denk je dat mensen die de hele dag zo een kabaal maken daar in 1 keer mee gaan ophouden? Het zal pas stil worden als deze mensen weg gaan.

Er zijn dus maar twee opties reël: Of JIJ gaat weg OF zij gaan weg. Zo simpel is het.

En aangezien het je leven daar verpest, is iedere dag dat je daar nog woont en er last van hebt, één teveel!

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kan wel gaan isoleren ed, maar dat helpt alleen in "normale" gevallen. Bovendien heb jij na drie jaar je gek ergeren niet veel kabaal nodig om de irritatie verder op te laten lopen. Ga verhuizen en geniet de komende jaren van de stilte...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan ben je verhuisd. Eindelijk rust... Wie zegt dat de nieuwe buren geen herrie maken. Misschien is het wel familie van je oude buren. Bel eens een advocaat. Of het juridisch loket. Of met de overige buren afspreken dat jullie met zijn alle op een afgesproken tijd stip als hun eindelijk slapen een hoop herrie maken. En dat een paar dagen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van mij een dikke plus .+1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ps ,hoewel het wel,triest is anno 2012/
blijkbaar is er al hulp aangeboden in de vorm van een ander huis,bemiddeling door wijkbeheerder,wat nog niet heeft geresulteerd in een verbetering van het woongenot.
wat je nog zou kunnen doen is inderdaad aangifte doen bij de politie.
je zou natuurlijk ook kunnen overwegen of het deze ellende waard is of dat jij misschien toch beter het aanbod kunt aannemen van de woningbouw,schilt je in elk geval een hoop ergenis en oordopjes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dan het huis waar je best veel geld in gestoken hebt zo achter laten? (denk aan verf, vloer en behang)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt om een verhuisvergoeding vragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
..ik heb een leuk tuintje, 2 katten hun territorium, ik ben gestopt met mn tropisch aquarium omdat mn vissen de hele dag gestresst zijn door gestamp!en mn woning issoleren moet via een rechter, om hun te verplichten om een kleedje of tapijt te nemen, en dat willen ze niet. ik heb gevraagd of ze hun geen andere woning kunnen geven, maar (ik citeer) we gaan jouw buren niet belonen met een andere woning...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad elke keer een melding bij de politie doen als je buren voor overlast zorgen tijdens de uren dat het niet is toegestaan,hiervan wordt een dossier opgemaakt.
Ze hoeven niet elke keer langs te komen want je kunt ook zeggen dat je alleen een melding wil doen,dan komt het ook in het dossier.
Ook bij de gemeente informeren want als het goed is moet er iemand aanwezig zijn die klachten behandeld van woonoverlast.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, de WBV zit er ook maar mee ; in een andere buurt krijgen ze gegarandeerd hetzelfde gedonder ; als jij nu de enige bent die last heeft, is het probleem eenvoudig op te lossen. Maar ik ben met je eens dat het in sommige gevallen heel jammer is dat Veenhuizen ooit gesloten is.......
Lekker al die notoire aso;s op een kluit gooien ; laat ze elkaar maar afmaken. (ik ben ook mede vanwege zulke buren verhuisd, en heb er nog geen fractie van een seconde spijt van gehad. Alleen als ik ze ziek krijg ik nog steeds neigingen m dingen te doen waar ZIJ wel mee wegkomen en IK niet.....)
Als zelf praten met je buren niet meer werkt zoals je aangeeft kun je via de woningbouw vereniging ook nog de buurtbemiddeling inschakelen. Deze zijn gespecialiseerd in het uitpluizen van dergelijke conflicten. Ze horen zowel jouw verhaal aan als die van de buren.
Zij rapporteren ook terug aan de woningbouw met de uitslag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij extreme overlast kan er een akoestisch onderzoek worden gedaan, vraag de corporatie daar naar: dan wordt er 14 dagen een bandrecorder etc. bij jullie geplaatst en is exact te zien wanneer welke herrie te horen is. Blijkt dan dat de geluidsoverlast extreem is en continu, dan kan de woningcorporatie deze mensen op straat zetten. Het is nl mogelijk om rechtstreeks de kantonrechter in te schakelen en dan staan die mensen veertien dagen later al op straat. De corporatie kan ook de andere route kiezen, nl. geen goed huurderschap maar dan duurt het eindeloos en de kans is dat het allemaal nog erger wordt.
Een heel andere optie in Bonje met de buren van RTL in te schakelen.
Is er ook muziekoverlast na 24.00 uur, dan de politie inschakelen, net zolang tot de politie het zat is. Dat is het keerpunt, en dan is uitzetting door de corporatie dichterbij.
Ik vraag me af waarom de corporatie deze mensen nog dekt, jullie zijn niet de eigen buren dieoverlast zullen ervaren, en zij hebben liever nette buren dan een stelletje tokkies. Zijburen enzovoort, horen die helemaal niets??
Wij hebben met hetzelfde gezeten. Niet verhuizen uiteraard, jullie zijn fatsoenlijk en je laat je niet wegjagen, toch? Maar het kost je wel je gezondheid en je levenslust.
Onze buren zijn uitgezet, maar we hebben onze poot heel erg stijf gehouden en hebben stapels juridische brieven gestuurd naar de verhuurder.
Jullie hebben wettelijk en contractueel recht op ongestoord huurgenot, zoals de wet zegt. De verhuurder moet dat verschaffen en daar betalen jullie voor.
Een geluidsisolatie lost niets op en werkt maar gedeeltelijk. Onze geluidswerende muur neemt 50 decibel weg en de rest van de herrie kwam dus nog steeds langs de muren en weet ik veel. En dat kostte een klein vermogen. Gedragsverandering is de andere optie en die kan je wel vergeten met die lui.
Ga dus naar een juridisch loket of rechtswinkel en laat je adviseren, laat een brief componeren en stuur die aangetekend naar de corporatie. Grijp je kans.
Het kan even duren maar je komt er beslist. Volhouden. En nooit op de vuist gaan of zo!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De woningbeheerder is verplicht te zorgen voor woongenot en dat kan je dus eisen. Meestal staat in de huurovereenkomst van een flat dat er alleen zwevend parket mag worden aangebracht en vaste harde vloerbedekking verboden is. Kijk het eens na en eis dat de regel opgevolgd wordt door de bovenburen als de regel in het contract staat. Helaas doen woningbeheerders/coöperaties weinig tot niets, soms hebben ze een gesprek met de buren en waarschuwen, maar verder doen ze niets.

Ik heb het zelf jarenlang meegemaakt met een junk naast me en een parketloper boven me. Heb zelfs de politie een keer laten invallen bij de junk toen deze niet open wilde doen en André Hazes uit zijn geluidsinstallatie (dag in dag uit!) mij helemaal gek jankte.Kortom; muziek in beslag genomen en de opmerking dat meneer agressief was en zij bleven patrouilleren." Meteen bellen als hij voor de deur staat"was het advies. Dit gebeurde toen ook maar dat hebben we zelf opgelost. Mijn man is daar gelukkig heel goed in (^-^)je wordt er echter niet 'happier' op.
De woningbouw had gesprekken enz. maar niets werd gedaan!

Ik heb toen een dossier aangelegd met tijden dat de afspraken werden geschonden en de buren aan de andere kant ook.Hoe meer klachten de woningbouw heeft, liefst bekrachtigd door getuigen, hoe eerder ze een uitzettingsprocedure kunnen opstarten. Het duurt lang, het is frustrerend, maar uiteindelijk moet de rechter beslissen. Met voldoende bewijs beslist hij dan en móeten ze eruit gezet worden. Kijk eens op deze site, is ook informatief.

http://huis-en-tuin.infonu.nl/wonen/20744-geluidsoverlast-door-buren-wat-mag-en-wat-kan.html
amc
11 jaar geleden
Als je woning zo gehorig is dat 'alles' tot overlast leidt is verhuizen nog niet zo'n slechte optie.
Je kunt blijven vechten tot je een hartinfarct hebt, of 'vluchten' en genieten van de rust.
Als je dat laatste als 'verliezen' ervaart is dat je eigen keuze: tenslotte woon je in je huidige woning niet (meer) naar je zin en een nieuwe stillere woning is op alle manieren een verbetering. De keus is aan jezelf.