In de boeien geslaan maar niet aangehouden. Hoor ik hier nog van?

Gisteren ben ik met een vriend over een omheining van een bouwwerf geklommen. Vrij stom idee op zich maar we hebben daar geen schade aangericht en niets gestolen. Wanneer we terug naar buiten wilden gaan stond de politie ons op te wachten. We zijn beiden in de boeien geslaan en ze hebben ons paspoorten genomen om ons namen door te geven. Eén agent zei dat we mee zouden moeten naar het bureau voor 'inbraak' maar uiteindelijk deden ze gewoon de boeien weer af, en reden ze weg zonder nadere uitleg. Was dit een waarschuwing waar we niks meer van zullen horen of kan ik mij nog aan een hoop miserie verwachten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Er is een kans dat je er nog iets van hoort. Maar ik weer bijna zeker dat ze gewoon even goed hebben laten schrikken. Doe het geen tweede keer,want je naam blijft wel in het politie bestand wellicht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als ze je niets hebben laten tekenen en niets genoteerd hebben, kom je er waarschijnlijk goedkoop vanaf.
Misschien volgt een waarschuwing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie het maar als een stevige waarschuwing, om julie in elk geval even probren goed de schrik aan te jagen.
Als ze er werk van hadden willen maken, was je beslist meegenomen. Nu hebben ze vermoedelijk mee laten spelen dat er verder niks gestolen of gesloopt is. Een flinke tik op de vingers in de hoop dat je het niet weer - en zeker niet erger- doet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ze jullie namen hebben opgenomen bestaat de mogelijkheid dat je een dezer dagen uitgenodigd worden voor een gesprek op bureau of direct door naar bureau halt.