Ik ben in fout bij een auto-ongeval. Mag ik dan eisen dat mijn verzekeringmaatschappij mij het bedrag vertelt dat aan de tegenpartij betaald wordt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Ja. je kan de opgave vragen van de gemaakte kosten. Vaak zal je verzekeraar je de mogelijkheid geven het zelf terug te betalen waardoor je bonus/malus onaangetast blijft.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hoef je niet te eisen, dat krijg je meestal vanzelf te horen van de maatschappij rechtstreeks, of anders via je tussenpersoon. Zou het niet snel genoeg bekend worden, dan kan je er gewoon naar vragen, niets geheims aan.

Andere antwoorden (2)

Normaal gesproken krijg je altijd bericht wat voor bedrag er is uitbetaald aan de tegenpartij. Tenminste dit is bij interpolis wel het geval.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit zou sowieso normaal moeten gebeuren zonder dat je er iets voor doet. Als je niets hoort; vraag het dan op. Ze mogen je dit niet weigeren.
Als ze het wél weigeren dan laten ze de schade mogelijk " door een mannetje" maken en incasseren de volle pond.
Ik zou dus na de reparatie ook bij de desbetreffende garage of hier ook inderdaad de reparatie is uitgevoerd.