ik heb een probleem met een scooterzaak hoe pak ik dit aan ? zie uitleg

Ik heb vorige maand bij mijn scooter een ander motor blok eronder laten zetten .
hierbij is alles goed gegaan en zou paar dagen later terug komen om het motorblok op te halen .
maar hij is nu nooit meer in het pand waar hij gevestigd is . via de telefoon meld hij mij steeds dat ik het blok wel krijg en dat hij hem wel komt brengen . Maar dat gebeurd niet .
Wat kan ik nu doen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Even duidelijk: je hebt je scooter wel maar het oude motorblok niet? Zoja: stuur hem eerst een mail (goedkoper) dat je wil dat het uiterlijk dan en dan voor jou op te halen is of dat het bij jouw thuis bezorgd wordt. Stel ook voor dat hij het geld (probeer een goed bedrag te verzinnen) over maakt naar jou op dat en dat rekeningnummer.

Na die datum stuur je een aangetekende brief waarin je hem in gebreke stelt (gebruik de tekst in de bron) en dat je hem nog één kans geeft om het motorblok te laten ophalen of bezorgen of de waarde over te maken.

Toegevoegd na 43 seconden:
Lees ook de andere bron goed!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

meld het bij Radar
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zorg dat je alle correspondentie schriftelijk hebt en van daaruit verder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het antwoord van Pelle is perfect: jullie zijn overeengekomen dat het oude motorblok geretourneerd zou worden en de monteur moet nu nakomen.

Bovendien ben jij de eigenaar van het motorblok, zou de monteur het verkopen dan pleegt hij het misdrijf verduistering.

Zoals Pelle al schrijft: stuur een (aangetekende) brief waarin je hem een redelijke termijn geeft om het motorblok aan je te retourneren. 14 dagen is een redelijke termijn.

Ons bureau heeft wel vaker vergelijkbare zaken in behandeling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt de andere partij schriftelijk in gebreke stellen en daarbij een redelijke termijn aangeven waarin deze het motorblok aan je overdraagt.