er vanuitgaand dat diegene een auto of soortgelijk voertuig bestuurde zal het rijbewijs worden ingevorderd en opgestuurd naar de rechtbank die moeten gaan beslissen (binnen 10 werkdagen) of diegene het terug gaat krijgen.

Dan zal tzt een geldboete en een proeftijd gaan volgen, danwel (gelet op de hoogte van het promillage) een tijdelijke ontzegging om de auto te mogen gaan besturen.
Daarbuiten zal er waarschijnlijk de verplichting gaan volgen om een cursus bij het CBR te gaan volgen (zie link) waarvan de kosten zelf moeten worden betaald.
Dan hebben we nog het verzet, afhankelijk van de zwaarte van het gepleegde verzet zal dit worden meegenomen in het verhaal van het rijden onder invloed, of er zal een aparte zaak worden opgestart om ook dat naar de rechtbank in te sturen voor een aparte veroordeling/geldboete. Dan is het nog te hopen dat diegene de aanhoudende agent(en) niet heeft verwond/beledigd omdat dan de kans groot is dat er nog een schadevordering wordt opgestart welke ook door de rechtbank zal worden behandeld.
In dit voorbeeld ben ik uitgegaan van een niet beginnend bestuurder. Mocht dat het geval zijn dan zal de straf alleen maar vervelender gaan worden omdat die groep bestuurders minder mogen drinken en daardoor strenger worden bestraft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk krijg je een EMA...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat word voor de rechter verschijnen,en de straf zal niet mild zijn!