Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik twee nationaliteiten hebben? Zie info

Beste mensen,

Ik heb op dit moment de Nederlandse nationaliteit, ben in Nederland geboren en heb een Nederlandse vader maar een Poolse moeder. Nu zou ik heel graag ook de Poolse nationaliteit willen om diverse redenen (wil deze wel privé houden eigenlijk)

Is dit mogelijk? En hoe moet ik dat aanvragen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
793

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nederland heeft hierover afspraken gemaakt met landen. In principe moet je afstand doen van de Nederlandse nationaliteit als je de Poolse aanneemt, tenzij je tot de groep uitzonderingen hoort. Zie de link met de landenlijst. Je moet deze andersom lezen, omdat jij de Poolse nationaliteit wilt aannemen. De uitzonderingen staan in de andere link.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik het goed begrijp zal het lastig worden voor haar om tevens de Poolse nationaliteit te krijgen, tenzij ze in Polen weer gaat wonen...?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien is er een optieprocedure mogelijk, ze moet dan wel de Nederlandse nationaliteit laten vallen (kan gewoon in Nederland). Vraag het eens na op www.buitenlandsepartner.nl

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding