Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoelang mag het duren voordat een boete binnenkomt?

In de zomer van 2011 hebben we met een groep vrienden een boete gekregen voor te hard varen met onze rubberbootjes. Nu in eens krijgen een paar jongens de boete binnen! Dit lijkt mij veel te laat om nog te betalen maar wat is precies de wetgeving hiervoor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
787
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/maatschappij/wetgeving/duren-voordat-normale-boete-binnenkrijgt.68647

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Voor lichte overtredingen wordt 4 maanden gerekend, maar kunnen ze deze verlengen met 4 maanden.
voor overtredingen staat normaal een verjaringstermijn van 3 jaar.
tot die tijd is het dus mogelijk dat je de boete ontvangt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En waar valt ons geval onder?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3 jaar
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op de brief staat bovenaan een 'M' of een 'T'. Voor de 'M'n geldt de termijn van 4 maanden. Voor de 'T' geldt dacht ik zelfs een termijn van 5 jaar. Overigens mag het verlengen van de termijn met 4 maanden alleen wanneer de beschikking niet makkelijk gestuurd kan worden. Bijvoorbeeld omdat je tussentijds verhuisd bent. Kijk anders eens op flitsservice.nl in de forums. Heel veel informatie over (verkeers)boetes en hoe je bezwaar kunt indienen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet het niet, ik kan niet vinden waar te hard varen onder valt, als het onder de wet Mulder valt had het zonder verlenging te laat geweest: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2725 ik zou het maar goed uitzoeken, onderaan staat ook dat je het zeker moet weten.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding