Het ligt aan het kaliber,maar een 9 mm die ik zelf herlaad gaat 325 meter/sec
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het pistool en munitie die jij gebruikt geven dit resultaat, een ander pistool of een andere soort munitie geeft al een ander resultaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt.
Licht eraan welk pistool je hebt, maar een gewone m1911 die het Amerikaanse leger gebruikt schiet ong. 251 m/s
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ligt niet zozeer aan het pistool die je gebruikt,maar de patroon die je er instopt.
Zonder gegevens omtrent munitie en pistool is het niet mogelijk een goed antwoord te geven.

De lengte van de loop van het pistool, de soort munitie en de hoeveelheid gebruikt kruid, ja zelfs de ouderdom van het kruid heeft invloed op de snelheid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
soort kruit,soort punt,soort huls,soort slaghoed,welke krimp heeft de punt dan laat ik nog de loop en het merk pistool weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat bedoel ik dus. Een holle punt kogel en een rubberen kogel gaan bij gelijke ontsteking al langzamer dan een koperen kogel met spitse punt. Een kogel uit een Lüger gaat langzamer dan een kogel uit een UZI (pistool mitrailleur) door de verschillende loop lengte.